onsdag 8 februari 2012

En verklig dröm

Ibland kan man drömma riktigt sjuka drömmar, ibland hemska och ibland drömmar som man bara önskade vore verklighet när man vaknar. För mig har det i alla fall hänt mer än en gång att jag vaknat och blivit lite besviken över att livet inte var lika glammigt när man vaknade. Hur som så hade jag en riktigt trevlig dröm inatt och de bästa var att den inte är helt omöjlig att förverkliga.


Återigen handlar det om Zo. Min lilla Prinsessa som alltid egentligen varit lite i skuggan och först nu börjat växa i mina ögon. Först hade jag Mikki som gjorde att hon glömdes bort [farfar köpte ju henne utan att berätta något vilket jag blev skitsur över och sa därför att jag inte skulle röra hunden..] och sen kom Heffa som tog allt! De som alltid varit är att jag alltid gillat henne samtidigt som jag nästan hatat henne men ändå har hon alltid velat ha med mig att göra. Jag har lixom "missat" henne trots att hon levererat fina resultat på utställningar osv.. Hon har alltid varit speciell, kanske lite för speciell..

Jag vet att hon inte är någon superhund, hon har sina brister men hon är söt som socker och ställer alltid upp för mig. Även om jag ibland får vara lite övertydlig i vad hon ska göra.. Typ A-hindret på agilitykursen..Jag vet också att hon har en del svagheter men även en hel drös styrkor!
Så men Hanna som förebild [ och Jeanette som alltid finns i andra änden av luren när jag är förtvivlad] då hon "tar vad hon har" och ser till att göra det bästa för hunden och ta den till framgångar även om folk ibland säger att hon lika gärna kan ge upp, så ska jag nu se till att Zo och jag ska komma ut och tävla. Jag vet att jag inte kommer få några super resultat men jag behöver inte få några dåliga heller. Jag vet också att en ny hund inte passar just nu och denna lilla dam kan lära mig så fruktansvärt mycket bara jag ger henne chansen.



Hon är ingen ferrari så jag kan inte vänta mig samma resultat som en ferrari skulle göra men jag kan ha kul ändå! Så nu lägger vi i en högre växel och tar vara på lilla Zosan och laddar för ett roligt och prestationsfritt 2012 :D


1 kommentar:

  1. Wow, tack! Kör hårt! Och du, vi får ändå bara köra 120 på vägarna, så en Ferarri är bara för syns skull ;)

    Kram

    SvaraRadera