tisdag 21 februari 2012

vi hann ett i alla fall

Trodde inte jag skulle hinna med att träna Zo idag eftersom jag skulel jobba dubbelt, men kombinationen effektivitet och snäll farfar gjorde att jag han köre ett pass lydnad med damen.

Hade inte en fullt genomtänkt plan för träningen men tycker att de blev bra ändå. Tanken var att behålla hennes vilja att ta intivativ men ändå kräva att hon inte får göra det utan min tillåtelse. Så i detta fall blev de att vi traskade många sträckor fram och tillbaka precis som i lydnadsklasserna men gjorde hon ansatts till att utför något utan min tillåtelse påminde jag henne om att jag inte sagt NÅGOT annat än att vi ska gå fot och fortsatte gå. Gick vi sen och hon var i full fokus kunde hon få tillåtelse att utföra ett moment, alltså ett komando och på så sett blev utförandet en typ av belöning. Måset erkänna att hon är grymt stabil i sina ställanden. Lite udda sett att träna med de passar oss och jag får lägga in mer ledarskap i lydnaden. Gillas!
Sen var farfar snäll att skjutsa mig till jobbet så jag hann slänga av mig dom leriga kläderna och fixa mig innan jag började.


Nu matlåda sen 90 min cardio efter jobbet... smärta!

Stay safe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar