torsdag 9 februari 2012

Det där sketna minnet..

..är inte alltid att lita på! Tog på mig lager-på lager-på lager och traskade upp för att lasta in Heffeli och Zo i bilen. Hade tonvis av motivation för att köra lydnad och lydnad blev det. Ibland är de helt underbart att bo på ett litet ställe med massa industrier då det medför gigantiska ytor som alltid är skottade! Me like!

Zo fick fortsätta där vi slutade sist. Alltså positivt= framåt och hon fortsätter att ta steg framåt, Sakta men säkert! Avslutade med apportering och kan absolut inte klaga på temot, varken ut eller in. Fina tjejen!
Heffeli va inte alls på humör och jag var inte på humör för en diskussion så han hoppade tillbaka lika fort som han hoppat ut ur bilen. Tur man har fler än en hund när en av dom är en surpuppa ;)


Eftersom det inte tagit den tid jag trott träningen skulle så bestämde jag mig för att åka och lämna Heffa och istället plocka upp skidorna och draggrejerna. Framme vid spåren hinner jag plocka fram de mesta, ta på mig pjäxorna och då inse att jag glömt dragbältet... Hur lyckas men med det?! Så Zo fick vänta i bilen och jag övade på min teknik, 2,5km idag med och sista 1,5km gick de riktigt bra och jag insåg hur mycket lättare de blev när man använder BENEN!
Till och med Zo börjar tröttna på att jag alltid glömmer något..

Träffade även dragansvarige för Mullsjö BHK, gott snack och lite info om spår man får åka med hund i och tider. Äntligen ska Zo få åka med hare och träna omkörningar, precis vad vi behöver!
Avslutade med tre styrkesträckor på 50 meter. Jag ber alltså Zo gå fram men bromsar med hela min tyngd och hon gör de riktigt bra!


dags för ny sele kanske? :)





Nu mat sen jobbet och träning efter det!

Stay safe!

7 kommentarer:

  1. Härlig vinteraktivitet med dom. Fast det är ju ett helt företag med pryttlar som ska med;)

    SvaraRadera
  2. haha japp och de är tydligen ganska lätt att glömma något :P haha

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill oxå träna drag på riktigt, känner du någon i Stockholmstrakten som håller på?

    SvaraRadera
  4. inte som jag kan komma på men kolla med brukshundsklubbarna runt om dom kanske har en grupp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. mm, har googlat men det verkar ganska dött...

      Radera
  5. Tack för grattiset!
    Härlig färg på selen :D Ibland hade det varit kul att ha tik bara för att ha rosa prylar, grabbarna har varsitt rosa halsband - thats it, de måste ha lite manlighet kvar ;)

    /AC
    www.lillaliam.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min hane får stå ut med rosa då jag är sjukt svag för färgen! :P
      Länkar till dig här om de är ok? :D

      Radera