söndag 27 mars 2011

Försening


Känns lite läskigt att vi slår över till sommartid i natt, paniken för att få klart allt i skolan får en helt annan energikälla när man inser att de faktiskt inte är så långt kvar, men de ska bli SÅ skönt att bli klar med skiten!

Haft en grym helg så här långt. Flera timmar på Rosenlunds relaxavdelning tillsammans med en av mina bättre vänner i torsdags, sjukt uppskattat! Avslutades med god middag och härligt snack. Blev en upprepning på de hela med undantag för relaxen i går!

På hundfronten har de också varit packat vill ja lova. Löptur i torsdags, träning i fredags och tävling + spår idag! Kände mig totalt hjärntvättad (på ett bra sätt) efter fredagens pass, ja mena hur svårt kan de vara? grymt svårt tydligen eftersom vi bara gjorde fel typ! ;) sen till tävlingen idag då....

Börjar med att jag åker lite fel och inte kan vända så anländer 40 min senare än planerat och där sprack hela skiten. Eftersom jag räknat med att kunna ta Mikki på en längre promenad när vi kom upp för att ge henne en chans att ladda ur och samla ihop sig lite så hade hon inte fått en större rastning innan vi åkte. Så jag hade ett energimonster som kunde allt annat än lydnad när jag väl kom fram. Lägg till en lagom munter och stressad Matilda som dessutom är nervös, i know... riktig köttgryta! Men vi gjorde vårt bästa och de vi tränat på satt. Med undantag från platsen där jag får för mig att byta kommando... gillar inte att skylla ifrån mig men hoppet va faktiskt tävlingsledarens fel... Lägga apporten i en korg BREDVID hindret va ju inte så smart, bad att de skulle ta bort korgen men eftersom de inte hade gjort de på någon annan så...! Så vårat hopp blev en klockren hoppapportering vilket domaren även påpeka ;)

Dagens motivations boost var alla kommentarer jag fick! Domaren tyckte de va kul att jag hade ett så sportsligt uppträdande och kunde berömma andra -grattade en tjej med en Aussie som gjorde typ 194 poäng i tvåan..! och att alla gillade min Bus! Hon gör ju allt med stil även om de inte blir rätt alla gånger så går svansen som på en labbe lika fullt ! :) Mammas stjärna!
Avslutade resan med ett kanonspår i Falköping och några kramar med Kicki och hennes fina mage! (:

Nu ska jag krypa ner under täcket och drömma om min fina hund! (:

2 kommentarer:

  1. Så mysigt att träffa dig!! Hoppas vi ses snart igen,träning i helgen kanske? kraaaam K.

    SvaraRadera
  2. De samma! Tycker jag låter bra =) kraaaam!

    SvaraRadera