torsdag 17 mars 2011

Kattjakt!

Vilken dag och de ska tydligen avslutas med snöstorm... vilken topping!

Startade min dag med 5 km cykeltur med Mikki vid halv 7, slängde i mig frukost innan jag rullade vidare på min cykel mot jobbet, 08 -  13. Kom hem och ser hur grannens katt flyr ut ur mitt fönster -glömde visst stänga de.. och ser skymten av Mikkis nos.. Skyndar mig in och hoppas att de inte hänt något katastrofalt med Mikki och mitt rum som hon är instängd i... öppnar min dörr och vet inte riktigt vart jag ska börja. Lampan, båda krukorna + min ipod högtalare ligger på golvet. Krukorna och blommorna är ett gigantiskt pussel och de är jord överallt. Mitt i detta sitter min hund och ser skitnöjd ut! "Mamma jag fick ut den hur rummet!!". Så min dag har gått åt till att leta lekarkulor i mitt rum och torka bort jord och keramik bitar...

Somnade som en stock efteråt i sängen med Mikki sovandes på magen. Vaknade av att pappa ringde och sa att han var påväg hem, bara sovit i två timmar. Orkade masa mig upp först när pappa och syrran ställt mat på bordet. Sen blev de fart på köttbullen! Ut på garage uppfarten och började drilla lydnad. Hade ju egentligen tänkt spåra men de fanns ingen bil att använda så fick bli lydnad.

Superstar! 
Körde igenom ettan med undantag för platsen, fortsatte på tvåan och jag säger bara STJÄRNAN! Sättandet gör att de nästan luktar bränd asfalt, läggadet skulle för dagen mäta 7,5 på richerskalan. Ställandet blir bättre, försöker få henne att tänka neråt istället för framåt och de går bättre för varje tränig. Rutan behövde vi en genomgång på innan den var tillbaka, men då plockade hon de från alla håll med siktet inställt på rätt punkt.
Vittringen var väl de svaga kortet på träningen men vi har ju inte kört de mer än typ tre gånger och de var väl dumt av mig att plocka in de mitt i en träning men de syns verkligen att hon anstränger sig för att komma ihåg vad kommandot innebar. Så med lite träning vid sidan om så är de nog ingen omöjlighet. De som däremot var dagens absoluta höjdpunkt och som gjorde hela min dag var fjärren. Ni vet ju att den inte funkat på avstånd innan och att skiftet stå- ligg inte varit korrekt. Fråga mig inte varför men idag satt den på så långt som 8 meter med alla skiftena i alla möjliga kombinationer. Stod bara och rös när Bus verkligen anstränger sig för att komma ihåg orden och vad hon skulle göra. Tror allt tjejen börjar få lite ordförståelse (: Hon va lite seg och osäker första skiftet ligg- stå men sen rullade de på som en strumpa i torktumlaren.



underbara hund! 

Betalda precis in två tävlingar och skickade iväg mail till olika lärare om lite kurser i skolan så kvar att göra för dagen är att slinga systerns hår och kvällsrasta Mikki! Tyvärr har jag även fått råkiga nyheter om Gizmo, håller alla tummar och tår för att de ska bli en bra måndag och inte en sorglig. Världens finaste Gizmo, livet är inte alltid rättvist men han är för ung för de här! Tänker verkligen på honom och stackars Linda!

5 kommentarer:

  1. Härligt tjejen! Har du kört som jag sa eller har du nya tips att dela med dig av? ;-)

    Vad är det med Gizmo?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som ett grymt träningspass! Hoppas vi får se er i action :)

    SvaraRadera
  3. Ja har kört som du sa så de funkar verkligen och nu är hon dessutom tyst! (:

    Han skrek till på en träning och började avlasta bak så röntgade och gjorde flera andra undersökninger som visade att han har lösa benbitar i ryggen och nerver och en disk i kläm! Kanske inte går att operera! :(

    Ska köpa en mobil idag Hanna så vi kan filma och lägga upp här (:

    SvaraRadera
  4. Fiii fan vad najs! Du ser var lite klurande kan göra för en liten Bus ;)

    Skicka upp din "före" film och sen på hur det ser ut idag ;)

    DÄR har du en ego boost! Duktiga tjejer!
    Vad kul att jag får vara en del av hur duktiga ni är, kommer slå mig på bröstet när ni rusar iväg förbi mig och försvinner i horisonten på resultatlistorna:)
    STOOOLT! Kommer sitt och säga till alla "jag hjälpte dem med sättande/läggande/ställande" och lägga till "Tjejer kan!";)


    Kramar

    SvaraRadera
  5. Haha vi får väl hoppas att jag kan göra dig stolt :)

    Ska försöka filma nästa vecka och sen kommer båda filmerna upp och jag hoppas att någon haka ramlar ;) Du är guld värd och de vet du, tack igen!

    SvaraRadera