onsdag 30 mars 2011

Lyckad!

Idag kan jag verkligen inte klaga på att dagen har gått långsamt! Skola som innehåll skrivning av fysikprov i över två timmar sen stressa hem och jobba 13-20, stressa lite till för att komma hem och byta om för en löprunda!

Eftersom jag som ni vet HATAR att var dålig så analyserar jag allt hela tiden. Sen kanske jag inte kommer fram till så mycket vettigt men jag ger mig inte i alla fall... men när de kommer till löpning har jag en tendens till att stanna när de börjar göra lite ont eller benen börjar bli stumma men idag lovade jag mig själv att löpa.... löpa fullt ut! om inte för mig så för att kunna smsa PT:n och säga att jag löpt 5 km!

Sen va de ju de där med Mikki och drag... sist va hon rätt off och hon ansträngde sig bara när vi började närma oss mål och belöningen så den lediga tiden på jobbet idag har gått åt till att fundera. Visste att hon skulle vara pigg eftersom hon stått mer eller mindre sen i måndags så hennes sug för att få utlopp för sin energi skulle vara stort. Bestämde mig för lägga belöningen på gräsmattan hos farfar, pinnen och matskål med diverse gott i... Andra beslutet blev att ta ut henne och sedan gå upp en sväng åt fel håll och hålla henne bredvid mig, alltså inte springa vilket jag såg att hon ville. Perfekt! så när jag väl kopplade på linan så såg jjag hur hon började ladda, gick fram till henne och tog ett tag i halsbandet och viskade lite typ "fram, komigen fram!" vilket resulterade i att vi förmodligen väckte hela Mullsjö för OMG va hon skrek och drog för att komma loss och sen va vi iväg. Lät henne springa i valfritt tempo första kilometern för att tömma sig lite så jag skulle kunna styra henne lite, en kilometer som hamnade på 3,45 min...
Tyckte ändå att benen kändes hyfsat fräscha efter en kilometer så fortsatte i högt tempo och så fortsatte de. Den enda peppningen hon behövde va i en backe där hon saktade av en aning men när ett "Kom igen nu tjejen!" kom så hade jag full speed igen. Mammas tjej! 


underbara, envisa älskade HUND!  ♥ 
Sen vill jag bara säga... sista backen till farfar! Trodde helt ärligt jag skulle spy men när jag såg att Mikki hade viljan kvar så kunde jag bara inte ge upp och jag hade ju LOVAT att inte stanna så tog i allt va jag hade och puschade Mikki en gång till för att vi så fort som möjligt skulle komma hem så jag fick slänga mig på backen! Fick full respons i linan och väl hemma så dog jag typ! såg i ögonvrån när Mikki varierade mellan pinnen och maten eftersom hon inte riktigt kunde bestämma vilket som va bäst! token! ♥ Tyvärr så återhämtar ju Mikki sig snabbare än en raket så efter 2 minuter på backen hade jag en hund som stod med tassarna på mitt bröst och tyckte att vi kunde göra samma sak igen... fick förklara att de är jobbigare att springa med bara två men och upprätt än med fyra... lite trumpen återgick hon till pinnen. Tiden för 5 km blev idag 20.36min och jag är SJUKT nöjd över oss! Bli en tur till på söndag tror jag eller lördag... beror lite på men då ska jag ta de lite lugnare!

måste tillägga att de nya skorna gjorde ett bra jobb! kände inte ens av knäna idag! :)
Matilda  ♥ Asics!

Målet är att vi ska orka springa milen innan den sista juni! :)
Kanske starta i en dragtävling med?

4 kommentarer:

  1. WOHOOO! Toppen tjejen! Superbra, nu gäller det bara att hitta känslan i passe framöver ;) Ett strålande jobb och ett strålande mål ;) Blir toppen, du får kolla barmarkstävlingar i sommar/höst! Tycler absolut att du ska ut på banan! Det är inte så svårt som du tror, bara att springa ju? ;)

    SvaraRadera
  2. Tnx coach! :) måste ju lära mig omkörningar först isf ;) men e har du nog en bra lösning på :)

    SvaraRadera
  3. Självklart ;) men då gäller det att hitta någon att springa om ;) eller så får det bli en tripp till Forshagas oslagbara draggrupp :) Säg till när du har någon att köra om så berättar jag precis!

    SvaraRadera