söndag 13 mars 2011

Vattenpölar!

Tung hund! 
Sov hur gott som helst inatt trots att Mikki snarkade som en karl, mammas tjej! Efter ett ordentligt yogapass tillsammans där hunden vann i vighet började vi städa, rummet + datarummet. till Mikkis sörtvivlan ingick även hennes rosa biabädd och pläd i projektet. Fett onödigt med en ren säng enligt henne!

Efter de otroligt ambitiösa städandet packade jag in alla tre hundarna i kärran och körde de sju milen till Hok som jag mer eller mindre kan utantill vid det här laget. Tråkigt nog var planen täckt med en decimeter slask med inslag av djupa vattenpölar. Gjorde ett försök tillsammans med Nero att gå lite lydnad med de va bara att ge upp. Halkade inte jag så gjorde han.. värdelöst... Blev i alla fall ett skyddspass med Nero och Zo där båda hade riktigt fina bett. Andra gången Zo är på en skyddsplan och hon växlar fint och är lugn i betten, duktiga tjejen. Nero är fin han med, men han har lite orutin men det han kan gör han riktigt fint. Blir enormt tung när han fått bra bett. Får hjälp att hålla honom i då jag inte har en chans när han lägger ihop viljan plus sina kilon! Tror ändå att Zo var den bättre idag, riktigt mycket vilja i damen och attityd!

Öppnade precis ett mail från min lärare där hon skrev att hon är sjuk och kommer inte i morgon, ledig med andra ord eftersom jag bara har en lektion på måndagar. Men ledigheten var snart utbytt mot jobb då Konsum ringde och undrade om jag kunde jobba mellan 10 och 18. Så de blir att tjäna lite pengar ist för att sitta i skolan ;) Har lyckets göra en önskelista på sommarkläder för 1500 och listan på hundsaker ska vi inte ens nämna... spara Matilda spara!

är förövrigt grymt valpsjuk igen.. 
Ska försöka tvinga mig till att skriva labb-rapport nu innan jag och Mikki går på kvällspromenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar