tisdag 1 mars 2011

Lydnad!

Stjärnan! (: 

folk brukar säga att jag är lite skruvad..! 

Efter att ha tvingat mammas väninna att flytta på sin bil lastade jag in Mikki och åkte för att träna lite lydnad. Snodde en parkering som var fint skottad och som dessutom töat rätt bra! (:
Blev lite över en timmas träning och är så sjukt nöjd!

Började med lite kontakt och fritt följ, positionen är bättre men hon tränger lite när osäkerheten kommer fram men kontakten är helt klar på rätt sida av strecket för godkänt. Gick vidare och körde inkallningar med ställande och hon har verkligen full fokus och majoriteten av stoppen är riktigt snabba. De märks direkt när jag har fel betoning på kommandot, då kommer småstegen på en gång! Bästa momentet idag var rutan! som gick över förväntan. De två första skicken fick hon lite peppning från mig och lite riktning sen rullade de på. De sista skicken va hon så gott som felfri på hennes riktning på den kona JAG vill att hon ska söka position efter. Kunde tom gnälla lite och kräva bättre position i rutan. Så i de momentet tog vi galoppsprång framåt, hoppas bara att de håller i till nästa pass. 

Avslutade med introduktion på vittringen. La vikten på förståelsen och säkerhet och de gav resultat. har inte bestämt mig hur jag ska göra med ingångarna men får fundera lite och se vilket som passar oss bäst (: De känns i alla fall bra och jag längtar tills vi kan köra nästa pass! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar