torsdag 10 maj 2012

En ny grad av smärta

Har idag upplevt en grad av smärta jag aldrig tidigare gjort [har brutit arm, ben och krashat med snowboard], jag har fått mina ben masserade. Har ju som många uppfattat varit hos Carina på Frisk hund idag för att kolla igenom Zo så att hon är fit for fight nu när fysträningen ska komma igång på allvar. Lite spänningar fram och en lite tunn muskulatur på ryggen var det enda som gick att påpeka. Skönt! Sen var de min tur...
Jag tror helt ärligt att det skulle vara mindre smärtsamt att få månen i huvudet än vad det är att få förstörda vader, smalben och rygg masserat. Helt SJUKT vad det gjorde ont men höll ut ["tänkt på något roligt, tänk på något roligt" snurrade hela tiden i huvudet i ett försök att inte sparka Carina och springa därifrån]  och nu känns det mycket bättre! Hade som jag misstänkte väldigt spända muskler och en del "knutar" lite var stans och jag ryser bara jag tänker på hur ont de gjorde när hon skulle ta itu med dem.. så har fått i bakläxa att stretcha mig själv lika väl som jag stretchar mina hundar. Typiskt!


Rappi som satt i bilen under besöket passade på att möblera om i bagaget och var mycket nöjd med att hon följer den nya trenden att det ska "se stökigt ut". Bagageskyddet var totalt onödigt enligt henne och de hade hon fint rivit ned och lagt i ena hörnet och sen vänt upp och ned på dynan + pläden. Duktig inredare det där...

En snabb lunch med Tove innan det blev lydnad hos henne. Hos henne finns nämligen en paddock med gummiflis som underlag och det är helt underbart att köra lydnad på + att de tränar benen. Lillfisen fick träna på Go´natt och de gör hon fint trots regn och att det var första gången utomhus. Zo fick gå igenom Lkl 1 minus apportering och hopp. Känns som att vi kan få till det innan vi dör i alla fall! Även hon fick träna Go´natt och väl nere i backen ligger hon fint.. men de tar lite tid att få ned hakan.
Har även betalt in till lite tävlingar nu i vår/sommar!

Dagens lycka/blunder är att jag nu har en bur i bilen. Har ju köpt grindar men de passade inte riktigt så har dragit ut på att sätta in dom. Det både jag och farfar tänkt på men aldrig provat är om hans bur går in i mitt bagage. Idag testade vi och givetvis gick den in... Har dessutom massa extra utrymme vid sidan om. Att vi inte kollat de tidigare!? Hur som så är det skönt att ha en bur så att huliganen Rappi inte kommer någon stans :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar