lördag 19 maj 2012

kvalitetstid!

Idag har jag haft kvalitetstid med min älskade lilla Rappi. Först en sväng till Djurmagazinet där hon redan blivit känd för att vara bortskämd [har ingen aning om var dom fått det ifrån] för att köpa Hurttas kyltäcke. Dom har sänkte de till 329:- och med tanke på att hon är långhårig är det inget att tveka på. På väg till kassan lyckades den lilla sno två ben från hyllan och börja tugga på dom. Bara att betala dom med....




Nästa stopp blev Elmia för att kolla agilitytävling. 900 starter så de fanns en del hundar att kolla på [man blev taggad till tusen!]. Någon stans på vägen mellan bilen och tävlingen bestämde sig min lilla dam för att bli den där riktigt jobbiga tonårsvalpen som går en på nerverna. Dra i kopplet, hälsa på alla, inte lyssna och vara allmänt jobbig men smart som hon är så slutade hon precis i lagom tid för att mammas bägare inte skulle rinna över [lite spännande att jag fick höra flera gånger att jag hade en väluppfostrad valp.. hmm] . Nästan ännu mer irriterande. Antar att de är så att  jag fått mig själv i hundformat i henne ;)

Glöm det! 


Sista stoppet blev JBK på vägen hem. Planen var att köra agility men väl där blev de mys på gräsmattan och test av nya täcket istället. Tog inte många sekunder innan valpen snarkade och jag är rätt säker på att jag slumrade till en stund i solen jag med. Underbart att ha en snarkande valp bredvid sig! Speciellt mitt långhår!

Älskade hund! 


Ska vara ärlig och erkänna att vi inte kunde hålla oss ifrån agilityplanen och med Mikke räv som belöning kan den lilla långpälsen glänsa. Slalomen har hon börjat få in fin teknik på [skulle filmat men min kamerahjälp fegade ur ;) ] och tunneln går i världens fart [tas några vändor i den när hon fått belöning]. Började lägga in lite hinder och vippen. Räser schägern!

Efter agilityn föll dock allt ihop som en rutten svamp. Jag kunde inte hitta bilnyckeln. Tömde bilden tre gånger. ingen nyckel. Ringde Tove för att inte börja gråta av frustration. Ingen nyckel. Tömde bilen igen. Ingen nyckel. Kollade gräset där jag varit. Ingen nyckel. Lekte med Rappi för att bli lite gladare. Ingen nyckel. Kollade gräset igen. HITTADE nyckeln. Helt sjukt vad arg man kan bli över en liten nyckel.. Tur man har en glad liten prinsessa som aldrig sluta vifta på svansen!

Du gör min dagar! 


Älskar att rapsen börjat blomma!! 

2 kommentarer: