onsdag 23 maj 2012

Lektion i vett och etikett för Rappi

För drygt två veckor sedan ringde personalen på Skara Hästsport mig och meddelade att jag hade vunnit ett presentkort på 200:- hos dem efter en tipspromenad. Idag utnyttjades det! Lilla Tove var snäll och följde med för att inhandla ett nytt halsband till hennes prins. Själv så änkte jag hitta några roliga leksaker men tyckte inte jag hittade något jag behövde [mycket märkligt] så det blev ben istället. Massa ben! närmare bestämt 209st plus rosa hundkex! Ett spray fron Espree fick också följa med, hoppas det ska hjälpa Heffa bli av med alla extra päls som inte vill fällas bort och förhoppningsvis slipper jag få stötar varje gång jag klappar på honom.




Hemma igen blev det middag på bryggan [min matplats numera] innan Tove nr2 kom förbi. Så otroligt skönt att kunna ligga i solen och bara njuta av värmen, sällskap av en bästa vän, lyssna på vattent och bara må bra! Mer sol och mer må bra om ni frågar mig!
Hämtade även djuren så de fick svalka sig. Lilleman tog sin första simtur idag [han har ju stannat så fort vattnet nått magen tidigare] då hans mamma ställt sig ute i vattnet för att fota en simmande Zo och han var givetvis tvungen att komma ut för att pussa på henne även om det innebar att magen blev blöt. Vilken gentleman jag har!

 Rapp Rapp som numera är en riktigt tonåring och hela tiden försöker flytta gränserna för vad som är okey och inte springer som en idiot på grunt vatten även om hon kommer lite längre ut för varje gång. Tar nog inte lång tid innan den saken simmar med och då blir det att se upp. Bilden av en Rappi som tycker att sjön ska synas från alla håll vill jag helst undvika.
Zo har tydligen övelämnat själva uppfostande biten av henne till mig något jag inte är helt lycklig över... inte för att jag inte vill [jag gör det mer än gärna] men Zo har gett upp det helt, hon har nämligen slutat säga till det lilla aset och hon är nu ett mosnter utan dess like eftersom jag inte träffat henne så mycket och hon får göra som hon vill hos farfar.
Jag har däremot en grym lösning på det hela. Jag tänker nämligen låna Toves Piva ett par dagar så tuffingen [som hon egentligen inte är ;) ] får några lektioner i vett och ettikett från någon annan än mig. Piva är nämligen fenomenal när det kommer till uppfostring av valpar, tydlig, tålmodig men otroligt rättvis. En bra hund helt enkelt ;)










6 kommentarer:

  1. Sprayen är kanon! Om lurvet kommer upp kan du få barda han i superschamppot och balsmaet också :) Står och väntar på trimmet! Puss!

    SvaraRadera
  2. Suveränt att bo som du gör!! Synd att vi inte fick chansen att käka där :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen :) eller hur ;)

      Radera