torsdag 31 maj 2012

lydnad vid skyddet

Nu känns det inte längre som "en ren tillfällighet" att Zo går bra i lydnaden. Hon har helt enkelt blivit bättre! Lydnadsträningen idag hade en otrolig störning i form av skyddsträning på ena sidan av planen. Det räknas som störning i mina ögon ;) Roligt att träffa goa Nicole igen. ÄNTLIGEN har jag hittat en tjej att träna med i närheten!


Zo fick traska MYCKET fritt följ och linförighet och hon visar återigen att hon håller ihop och orkar mer och mer för varje träning. En otrolig lättnad. Skönt att känna att hon inte har den minsta tendens till att kolla åt skyddet även om vi bara är 20 meter ifrån mellan varven. Inte heller efter friandet och belöning bryr hon sig :') Lite teknik på läggande och ställande innan hon fick ligga en plats extra nära skyddsplanen plus att jag kastade frisbee på/runt henne. Är så nöjd med henne!

Rappi fick träna go´natt och även det med skyddsplanen som granne. Det är ju inte utan att en enorm kärlek och stolthet växer fram i bröstet när hon total nonchalerar de andra hundarna, träningen och människorna. Inte ens när Macke kom för att prata och står bredvid lägger hon energi på honom, inte ens en tendens till att vilja hälsa/titta. De är mammas älskade långpäls det!


Kollade även på Heffas eksem och det ser bättre ut. Vill till att ha koll på det så det inte blir värre! Just nu är "taktiken" att hålla rent, torrt och använda blåspray plus hålla tummarna för att det stannar med detta och inte blir värre. Vill tacka alla godingar som gav mig tips igår!

I morgon drar jag och Rappi på äventyr. Kommer bli en lång dag i bilen för hennes del. Först styr vi bilen mot Karlsborg och medaljceremonin för FS22 sedan vidare mot Hällefors och kursen. Håller tummar och tår för att jag kommer sova som en stock i natt så det finns energi till körningen! :) Ser i vilket fall fram mot helgen som jag tror kommer bjuda på mycket nytt och spännande!
It's gonna be awesome!


1 kommentar: