tisdag 22 maj 2012

Konsten att hålla ihop mentalt

Som vanligt är det fullt ös på fröken Matilda. Har egentligen lite för mycket på gång och som vanligt blir det till en inre stress, något min far faktiskt är grymt duktigt på att se och säga till om innan den bryter ut. Tur någon håller koll på mig ;) Är mycket som snurrar uppe bland de blonda hårstråna just nu och det är inte alltid lätt att hålla ihop sig själv mentalt men de går ;)

Idag är det en "jobba dubbelt" dag och de finns roligare dagar att göra det på än en solig dag som idag. Jobbet på posten är avklarat även om jag höll på att kollapsa av värmeslag.. Utan AC i bilen, varma byxor och en temperatur på 25C, awesome...!

Slapp i alla fall äta lunch själv fick nämligen trevligt sällskap i form av fina Tove. En mysig lunch nere på bryggan i solen (:
Man är bortskämd med att ha tillgång till bryggan och vattnet precis när jag vill, oslagbart dagar som denna!

Nu blir det jobb på Sportlife till 20.45 sen ska jag och Tove ut och kvällsspåra med hundarna. Spännande. Funderar på om jag ska lägga ett Bruksspår åt Heffeli. Sist jag la ett bruksspår var för fem år sedan, mitt första spår någonsin faktiskt. Konstigt att de inte blivit fel för det är ju ganska roligt när man tänker efter. Har ju funderingar på att starta min kära Zo i en apell. Kanske ska göra slag i saken och lära mig hur brukset faktiskt går till :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar