tisdag 22 maj 2012

kan någon förklara?

Kan någon förklara för mig hur Rappi gör för att lyckas hänga med på ALLT jag gör med hundarna? [det kan ju inte bero på att hon är mammas favorit?] Idag passade det iof väldigt bra då jag kunde sysselsätta mig under tiden Heffas spår fick ligga till sig.


Tänker skylla på att jag litar på Heffa som spårhund så pass mycket att snitslar i träd och liknande är onödigt [tänker inte erkänna att jag faktiskt glömde dom...] även om jag har världens sämsta minne av vart jag gått någonstans. Sen kanske man inte behöver ha tre övergångar och massa annat krångel på första spåret i skogen.. Stackar Heffa som får stå ut med att ha mig i linan. Noll koll idag. Spåret blev i alla fall dryga 350 meter och det började i en uppförsbacke [latheten tog över och jag orkade inte gå så långt från bilen] vidare in i skogen och sen var det diverse övergångar av stigar och liknande. Ska villigt erkänna att jag inte hade speciellt höga förhoppningar om att vi skulle ta oss runt överhuvud taget!

Rappi fick ta sitt spår först. Ett 70 meter långt grässpår [där var jag riktigt snäll] med tre depåer, annars rent och med den nos intensiteten lilltjejen besitter så var det inga konstigheter alls. Det är ju hennes tredje spår i livet så de borde nog gått sämre ;)

Prinsen som laddat i bilen var lite väl laddad när selen skulle på [japp jag hade till och med sele på] och det är inte helt lätt att hålla koll på en Heffa som ställt in sig på att spåra! Iväg kom vi i alla fall och spårade gjorde han. Riktigt bra faktiskt, väldigt bra. Jag underskattar nog mitt lilla vippöras ork för det var inga som helst problem att ta sig runt och det utan något slarv. Tårarna som legat och tryckt bakom ögonen idag kom fram när vi var i mål men inte av frustration som det tidigare varit utan av kärlek!



no words needed! ♥    

Som pricken över I:et gjorde Zo [som äntligen äter] ett riktigt fint lydnadspass. Stegförflyttningar och läggande. Jag kommer kunna sova gott inatt! Har tänkt en del på hur mycket hundarna faktiskt betyder. Dom är limmet som håller ihop Matilda till den jag är!


4 kommentarer:

  1. Visst är det underbart när det funkar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är obeskrivligt, speciellt när man själv inte har mått kalas så är det så otroligt underbart! <3

      Radera