tisdag 8 maj 2012

Jag kommer inte undan om jag vill bli bra

Teori pluggas, träning planeras och motivationen växer! Draget har förgiftat mig.

Ägnade största delen av morgonpromenaden åt att undersöka vägar, vilken som skulle bli den bästa dragvägen. En planering av träningen framöver har börjat ta form och den innehåller mot min egen vilja flera besök hos Herr slalombacke. En viss dam vid namn Anna-Carin har ju under TRE dagar lyckats få mig att inse att jag aldrig kommer komma undan backarna om jag vill bli bra [med andra ord få bättre tider än Jeanette ;) ]. Damn!

På torsdag ska jag och Zo få en genomgång av våra muskler hos Karina på Frisk hund och det känns som om det för min del kommer bli allt annat än njutbart! Zos trampdyna är allt annat än bra så hon kommer få vila tills den är helt återställd och då kommer jag veta att hennes kropp är okey. Både muskulärt och ledmässigt. Bättre start går ju inte få!

Rappi som fått vila några dagar nu var mer än glad över att få komma ut och köra lite lydnad idag. Tussen! Lite träning på det fria följet där jag grävt min egna grav. Hon vet egentligen inte vad hon gör. Trevligt.. så nu vet jag vad vi ska lägga lite energi på :) Blev platliggning som avslut och lillfian börjar få förmågan att kontrollera sin enorma energi och lägga fokus på hakan. De tar sig!

Zo fick ett väldigt lugnt pass med tanke på hennes tass. Platsliggning och kontakt. Tråkigt men nyttigt! Hoppas trampdynan läker fort för vi har ju en tävling inom kort och ännu fler planerade plus ett barmarks SM som det ska kommas i form till. Jadu Zo det kommer bli mycket Du & Jag i vår. Hoppas du står ut!


6 kommentarer:

  1. Det kommer garanterat inte vara svårt att klå mig, jag släpar på ett antal kilon för mycket...
    Men med lite våld och vilja så kanske det går att ta sig runt... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo de kommer du vara!
      Vi får ge allt och lite till! :)

      Radera
  2. Intressant blogg du har, kommer garanterat komma tillbaka för mer läsning! :) Kollade bak i arkivet och såg rosa draglinor, vart kommer dem ifrån? :) Fina schäfrar också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du tycker det :) Den kommer från Camas, http://www.wildtribes.se/camas/ och du kan beställa hur du vill :)
      Tack så mycket!

      Radera
  3. Tack för en himla bra helg :D Superbra arrangerat även för oss instruktörer som inte behövde tänka på markservicen utan bara kunde lära ut :) Backträning is da shit, du kommer att märka det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv :D Det rä väll så det ska vara om man är instruktör? ;)
      JAg återkommer med hurvida jag gillar backar och inte senare ;) haha

      Radera