tisdag 29 maj 2012

panik i bilkön

Förutom att jag skickade tre barn till skola och dagmamma idag på morgonen så startade min dag med en hjärtinfarkt [inte bokstavligt men den var inte långt borta]. Satt och sjöng med till låtarna på radion [för att inte bli arg över köerna]  på vägen till massören när Rappi som låg i bagaget plötsligt sätter sig upp och illskriker. Har ingen stans att svänga av och Rappi fortsätter skrika. Lyckas trixa mig fram till en avfart och skyndar mig för att kolla läget med lillsessan. Hittar inget och två sekunder senare sover hon. Skumt! 

Får benen masserade och slås återigen av de faktum att en öm muskel är bland den värsta smarta man kan ha! Knuten vid min vänstra vrist gav ÄNTLIGEN med sig [som jag längtat]  även om smärtan när den gjorde det var så gott som outhärdlig. Nu är den i alla fal borta och benen är där med fit for fight igen! Awesome! 

Blev att svänga förbi Djurmagazinet för att köpa godis inför kursen i helgen. Blev visst en tygbur med. Har länge tänkt att köpa en men har tyckt att det är för mycket pengar och nu fick jag en för 1/3 del av priset. Fynd! ArkenZoo som har kanpanj på min och Zos frisbee blev av med en till. Fick stå ut med en grön då de rosa var slut! Visade sig att de sålde ut Hurttas retriverkoppel med, jag som HATAR att gå med två hundar som har olika koppel [det får det att blixtra lite uppe bland hårstråna och ändå har jag inga likadana koppel...] Köpte två så nu har äntligen TVÅ likadana koppel. 
Tänkte att jag skulle rensa bland mina hundprylar någon dag så håll ögonen öppna för kommer lägga ut en del saker här! 







Stannade på vägen hem för att spåra med den lilla odågan. Då min planering inte var den bästa parkerade jag bilen i fel ända av åkern och tvingades forsera en mur av brännässlor och dylikt för att över huvud taget komma upp [benen sved och kliade bra mycket efteråt]. Blev ett långt rakt spår med fyra depåer + slut och lillfisan är en riktigt fin spårhund. Hon traskar på och jag an bara gå och njuta några meter bakom. Tänk när hon börjar få lite rutin! Vi är ju trots allt bara inne på vårt fjärde spår!
Hon är förresten inte bara duktig på att spåra! Hon är ordningsam med. Bär sin egna lina tillbaka till bilen! :')


En bra tjej reder sig själv! 

Nu laddas det för dragträning. 20.00 ska jag och Zo jaga Amanda och Rejwen! Då kommer jag även testa Zos sockar.

6 kommentarer:

  1. Vilken duktig valp som spårar så fint :) Är också på jakt efter en tyg bur, måste nog åka in på Arken Zoo här i stan och se om de finns någon liknande.

    Och visst är det irriterande med två olika koppel, just nu har jag två olika längder på mina koppel, så otroligt irriterande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är duktig hon :)
      Jag köpte min på Djurmagazinet eftersom dom har halva priset på dom :)

      Ja det är otroligt irriterande och något man kan gå och vara frustrerad över en hel promenad!

      Radera
  2. Jag heter fortfarande T O V E om du har glömt de ;) pucko <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh sorry IGEN! jag kan verkligen inte lära mig :P förlåter du mig igen? <3

      Radera
    2. Njaa jag vet inte riktigt.. Eller joo, de är klart jag gör! ;) <3

      Radera