måndag 28 maj 2012

Tror bara det är vi hundfolk

Tror bara de är vi hundfolk som faktiskt är glada för att värmen inte längre slår med full styrka mot marken och våra hundar då förstås. Jag har varit grymt frustrerad över att jag inte har kunnat köra något drag då temperaturen varit över 22 grader även om klockan visar halv elva på kvällen..

Gårdagen var även den otroligt varm och när till och med jag söker skugga är det inte rättvist att träna hund mitt på dagen. Vilket passade mig utmärkt då jag satt och gottade mig hos mormor för att fira morsdag med halva släkten. Exotisk planka går alltid hem.

Blev ett pass lydnad på kvällen sen i alla fall. Sebbe som var snäll nog att följa med fick agera mottagare på budföringen [har tydligen lovat Tina att starta en apell i år] och de är tydligen något man måste kunna. Frustrerande nog så är Rappi den som springer bäst. Utan tvekan och hon har redan greppat ingångarna... och då är det tredje gången hon kör det. Zo springer bra hon med men igår blev hon lite osäker på väg bort från mig. Vände, kollade läget och sen sprang dit hon skulle. Slutsats. Måste träna budföring!

Lydnadsmässigt fick Zo köra mycket fritt följ. Vill ha upp hennes kondis där så det är bara nöta och behålla energin. Som läget är nu så är det inga problem men vi får väll se hur det går när kravet på POSITION kommer ;) Avslutade med ett läggande som blev det bästa vi gjort och då fick de räcka!

Rappi Rapp fick även hon ett kort pass. Lite kontaktträning och slutligen ordförståelse. Just nu så jobbar jag mycket med att hon ska förstå vad jag säger men det är ju lite gulligt att hon naturligt har den teknik jag senare vill åt i fjärren. :') som ni ser på den otroligt välklippta filmen nedan ;)


Dagen idag har ägnats åt att vara barnvakt åt goa Isac! Det var tungt att gå upp 06.00 men man får ingen chans att vila när en treåring sätter fart. Fullt ös medvetslös.
Barnvaktandet kommer fortsätta även ikväll men då i Fagerhult. Snart så man kan kalla mig BIG mama ;) haha! Rappi kommer få följa med och hålla lite koll på barnen! :)

2 kommentarer: