fredag 18 maj 2012

nu har vi den och nu ska den användas

Min farfar har lärt mig måga saker genom åren och har många gånger rätt i det han säger till mig [även om jag måste tjura ihop ibland bara för att det tillhör rutinerna]. Han har även lärt mig otroligt måna uttryck för saker och ting. Säger jag nån gång att de är kallt kan jag garantera att han svarar "Ja men sen är det ju den tid då småskit fryser". Det vi båda har konstaterat är att livet är helt okey så länge huvudet är upp och fötterna ned, även om det ibland känns tvärt om. Har just nu otroligt mycket som ska hinnas med och jag önskar att det var 48 timmar på mina dygn men när jag tänker efter så kunde jag haft de så otroligt mycket sämre så jag väljer att le istället :) [ganska intressant hur många leenden jag fått tillbaka idag när jag cruisat runt i min postbil med ett leende på läpparna! de gjorde i vilket fall inte leendet mindre]

Lydnadspasset med Zo igår gjorde mig i alla fall inte till något nervvrak. Hon hade laddat batterierna ordentligt i bilen och Matilda hade en idé om en externbelöning. Anledningen att vi inte använt oss av det tidigare är för att jag inte hittat något som varit "viktigt" nog, men så igår slog det mig. Vår nya frisbee skulle kunna funka. Efter att ha startat som vanligt plockades den fram och jaa. Det är synd att vi inte köpt den tidigare..! men nu har vi den och nu ska den ANVÄNDAS! awesome! den fick till och med Zo att apportera. De ni!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar