tisdag 15 maj 2012

En paus för att inte svimma!

Startade min dag idag med att åka till Huskvarna på ett återbesök hos Carina med mina ben. Idag var de inte smärta från start till mål men det fanns fyra "knutar" som gjorde ondare än ondast. När en av dom skulle arbetas så var jag tvungen att be om en liten paus för att inte svimma. Sjukt.

Mötte upp Tove & Piva för en genomgång av lydnaden. Vi tävlar ju båda två på lördag och det är visst en sjukt stor tävling [så bra koll har jag] lkl III och elit + 900 starter i agilityn på lördagen. Galet! Förhoppningsvis blir de lite mindre folk på lördagen. Hoppas!

Zo gjorde i alla fall ett helt okey program, hon slog på stort och utförde läggande under gång. Så just nu är orosmomentet apporteringen. Den gör hon inte alls... men de ger sig. Största lättnaden är i vilket fall att hennes tass börjar läka [ AG royal defence har varit vår räddning!] . I veckan kommer det desutom levereras sockar till henne så då ska vi kunna börja lite med draget igen. Awesome!
Vi hade ju ett ordentligt baksalg igår då vår "nyckel tävling" för säsongen blev inställd. Så sjukt surt! men har inte kastat in handduken än så ska se vad jag kan göra.


Rappi som under tiden jag och Zo körde lydnad såg till att tömma hela vattenskålen i bilen [alltid lyckas hon med något] fick komma ut på lite lydnad hon med. Har stora förhoppningar på den där lilla hårbollen när hon blir större. Fining!

Innan vi åkte hem blev det att besöka lite djuraffärer. Fästingmedel till hundarna inhandlades, efter många om och men så fick det bli Fixodida. Jag är lat och har hundar som älskar vatten så halsband eller brickor är inte att tänka på. Blev även en hög med ben [Heffeli blev helt till sig när vi kom hem], nya koppel till farfar och en leksak var åt Zo och Rappi.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar