onsdag 23 maj 2012

måste få skryta

sjukt tredje inlägget idag.. men jag bara MÅSTE få skryta lite.
Mötte upp Tove & Rejwen vid MSOK efter jobbet för att ta ett varv på 1,25:an på cyklarna [värmen tillåter inte mer] . Matilda och Zo först och tätt efter Tova och Rejwen. Tilläggas ska att Rejwen är en blandning mellan pointer, vorsteh och husky, alltså en speedo mental hund. De häftiga i det hela och anledningen till att jag är så mallig är att Zo lyckades hålla UNDAN för dessa två hela tiden. Min stjärna!!!! [lär förmodligen aldrig hända igen så tänker leva på denna dag lääänge! ]


Rapp rapp som också var med [givetvis..] fick träna lite starter innan Tove kom. Ligger Mikke rävs liv på spel så kan man göra startgropar ;) Snabb är den lilla i alla fall! Blev budföring för båda tjejerna efteråt då snälla Tove ställde upp som mottagare. Fyra vändor för Zo på ca 70 meter och sex vändor för Rappi på 30 meter. Den lilla räservalpen klarar till och med av att sätta sig fot.. hon är alltså som vanligt bättre än syrran ;)

denna dag har verkligen varit underbar!

Världens sötaste draghund? 





2 kommentarer:

  1. Min hund är fett snygg på bilden måste jag erkänna! Eller nää.. ;)

    SvaraRadera