lördag 26 maj 2012

Tunne-slalom-hinder


Det är verkligen underbart att de är ljusare ute på kvällarna nu, länge dessutom. Kom hem sent ikväll då jag och Sebbe varit och åkt årace, blött, kallt men roligt. Pratade med Tina på vägen hem och blev så sugen på att träna hundarna så jag åkte helt enkelt upp och hämtade dem!

Kom till Mullsjö BK och insåg att det var öppet till agilitybanan, awesome! Rapp rapp fick börja med lite slalomträning. Hon är riktigt stabil så länge jag är på "rätt" sida och inte fullt så säker när jag är på "fel" men det ska nog gå att träna det med! blev även en länk, tunnel - slalom- hinder innan hon fick vila. 


Zo var så otroligt laddad idag så hon visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen. Blev ett galet härligt FF, även om positionen inte var kanon men ENERGIN! testade ställande, funkade. Testade läggande, hur fint som helst och slutligen använde jag hennes svaghet [frisbeen] för att kunna köra en fjärr. Hon har ju aldrig kunnat göra det innan då hon totalt struntat i va jag sagt eftersom jag lämnat henne. Tänkte ett ett skifte ligg-sitt skulle vara tillräckligt för att jag skulle vara nöjd. Om jag säger E U F O R I så kan ni ju få klura på hur bra och skiften hon gjorde och dessutom flera i rad. Gaaah! ler bara jag tänker på det! 

Rappis andra pass blev lydnad. Lite FF med betoning på liiite! Rutan då det stod en uppställd och hon tittade på den hela tiden och som avslutning ordförståelse/fjärr som även lillfisen gör helt otroligt bra! Hon är klok den lilla och vill verkligen göra rätt. :') 

Sista passet för dagen blev ett slalompass för Zo. Mycket fart som ska bli till teknik. DEt går om man vill och de är härligt att se henne explodera allt eftersom säkerheten kommer. Så otroligt rolig sport och nyttig för smidigheten! 

För er som undrar vart min inspiration kommer ifrån kan klicka HÄR och sen förstår ni! För er som inte träffat hennes hund vet inte hur mycket slit de ligger bakom deras prestationer. Men ni borde bli förundrade över hur hennes enorma hane med hjälp av massa tjat om teknik är mins lika spänstig som alla flugsnappare!!! :') 

 Nu ska jag njuta av att jag har underbara hundar och ladda inför en vecka av ledighet! 


3 kommentarer: