torsdag 3 maj 2012

Lektion 1

Har varit full fart sen klockan 08.00 i morse, städat, diskat, fixat, rekat för läger, ringt samtal, ringt fler samtal, tränat hundarna, badat hundarna och jobb! Kvar idag är att gå på föreläsning för Rose Hedman. Awesome! 

Fick lite tid över i morse. Närmare bestämt en kvart. Skulle vara på Sjöhaga vid 10 och istället för att sitta av tiden bestämde jag mig för att lära Rappi göra bubblor. Började som "boken säger" men insåg snart att hon vet om att det kommer något efter och inte för sitt liv kan förstå varför hon måste överbevisa mig om att de handlar om att göra något med nosen.. så vattnet fylldes i skålen. Som ni ser på filmen så kom vi ganska långt! Guldhund! :)


Heffa fick en nära döden upplevelse idag [Tina, Heffa har ett  ouppklarad diskussion med dig], han fick DUSCHA! Lilleman har ju inte direkt lite päls och hålla på att borsta och borsta är inte riktigt min melodi.
Att bli ren ligger inte på Heffas 10 i topp lista över viktiga saker här i livet, faktum är att de är otroligt onödigt enligt honom.  OTROLIGT onödigt!
När vi väl började så ändrade Heffa sig från att vara Kung över stället till att vara en valp på tre månader i ett försök att slippa schampoot. Bakslag. När det sen var dags för den manliga delen att bli tvättad Undrade min lille om vi inte var lite väl noggranna och kinkiga på renligheten. Var det verkligen nödvändigt att tvätta?!
En övertalning om att Tina skickat schampoo som gör att man blir attraktiv för löptikar löste de hela och han stod snällt still även om han såg ut som landet av hundkex exploderat framför nosen på honom!

Nästa stopp blev Sjöhaga Pensionat för att kika så allt var klart. Dom har verkligen full service där, dom målar tex om en vägg för att vi ska få bra bild med kanonen. De ni!! Många skratt och gott fika ute i solen innan jag och tjejerna åkte hem, dom fick bada och jag ringde viktiga samtal. Rappi som inte har koll på att bryggan tar slut och därmed tillar i vattnet fick ta på sig en flytväst så jag skulle kunna göra något annat än att dra upp henne ur vattnet. Visade sig dock att hon inte hade några planer på att va på brygga. Hon bubblade med nosen istället & jagade Zo när hon kom inom räckhåll [man går inte djupare än att man kan ha alla tassar i sanden] , Mammas GRIS! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar