fredag 1 juni 2012

extrem miljöträning

Har efter tre timmar äntligen återfått känseln i fingrar, tår och resterande delar av kroppen har börjat bli lite varma. 08.30 parkerade jag och Rappi i ett regnigt och blåsigt Karlsborg, vi skulle kolla medaljceremoni för FS22 och Sebbe som nu är hemma från Afghanistan. De blev en kall och blöt historia.






Rappi som fick följa med ut har fått en ordentlig miljöträning. Först "platssittning" med orkestern mitt emot och 400 soldater marcherandes 50 cm framför, därtill massa andra hundar. hon reagerade inte ens när stridsplanen som flög extra lågt kom. So far so good.
Trängsel genom valv där alla gick som packade sillar och bland benen traskade en glad Rapp rapp [var lite orolig för att hon inte skulle gilla att dela en mörk tunnel med på tok för mycket folk] 
Under ceremonin var hon däremot en riktigt odåga. Tugga koppel, tugga ännu mer koppel när mamma sagt ifrån, hälsa på folk som kommer och pratar, leka med labbe, tugga koppel osv. Hon låg iof ned mellan alla hyss men hon är verkligen full av bus den lilla lockrumpan!
Innan hon skulle in i bilen igen fick hon springa av sig lite och tja.. så trött ser hon ju inte ut att vara -.-


Resan till Hällefors blev riktigt rolig efter att jag börjat läsa på alla skyltar. Den som döpt alla ställen mellan Karlsborg och Hällefors måste haft bra humor!
Nu är vi i alla fall incheckade. Rappi har tagit med alla ben och bollar in i buren och ligger nu och tuggar ett tugg på varje sak. Jag tänkte sova en stund [hoppas den jobbigt pigga valpen låter mig göra det..] innan kursen drar igång ikväll!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar