torsdag 7 juni 2012

Jag hade i alla fall snygga vantar

Det är tur jag har min farfar ibland. Ne de är alltid tur. Speciellt idag.
Att komma på idéer är jag bra på, förklara dom för andra är jag lite sämre på och gå från idé till bygga den är jag tydligen inte lika bra på. Mysa med Heffa är jag däremot GRYM på!


Farfar som alltid är lika snäll släppte givetvis de han höll på att arbeta med när jag kom för att be om hjälp. Att såga en skiva i små bitar för att sedan bygga en låda. Låter enkel eller hur? Var svårare.. Det jag hade tänkt skulle ta 15min tog lite längre tid. Som tur va hade jag snygga arbetshandskar som gjorde det hela liet roligare [och säkrare, inga flisor eller likande i fingarna]
Det ska mätas-Läggas till marginaler för sågen- mästas igen- rita- mät IGEN- sätt upp en skiva så du sågar rakt-provsåga- mät-såga. Ena sidan klar bara tre till.. Här började jag ångra att jag bestämt mig för att göra två.


Hade i alla fall snyggaste vantarna

Nästa sak var ju att sätta ihop sidorna. Lätt? Ne svårt!
Inte spika utan skruva-Inte vilken skruv som helst-förborra för att inte ha sönder skivan-mäta-köpa skruv [hundarna fick var sitt stort märgben]-mäta och här tröttnade jag för dagen. Får se om farfar kan hjälpa mig sätta ihop allt i morgon. Han är lite bättre på det där än vad jag är!

Innan jobbet blev jag bjuden på middag av finaste! :) Börjar bli bortskämd!
I moegon väntar bygge, jobb och sen ska jag hjälpa en tjej med hennes hund. Fett!


7 kommentarer:

  1. Haha jag råkar kanske oxå ha sånna vantar ;))

    SvaraRadera
  2. Jag själv bestämde mig för att bygga en hel garderob till Pepe, med inte bara en, utan fem lådor! Höll på att gå i taket o slänga allt till skogs. Fast jag blev klar till slut, thank god! :D

    SvaraRadera
  3. Han som sålde skruven, vinklarna och FRAMFÖRALLT vantarna måste vart en otroligt bra säljare! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hade känsla för försälning och kunde prata för produkterna i alla fall ;)

      Radera