lördag 2 juni 2012

Tur öronen sitter

Haft en underbar dag och är helt mör efter all ny information! Tänker inte skriva om allt vi gjort för det skulle ta hundar år då jag är helt lyrisk över detta. Så enormt kul. Jag och Uffe som är i en liten grupp är spralligare än småbarn på julafton. För att citera vår instruktör "Det är tur att öronen sitter i vägen för annars hade leendet gått hela vägen runt!"

En av dagens höjdpunkter har utan tvekan varit den stund då jag fick träna teknik med Uffe som hund! Det får man böra en gång i livet. 

Är otroligt stolt över min lilla valp som har gjort ett otroligt jobb idag [även om Akka gick om oss sista passet] och det ska bli tokroligt att fortsätta i morgon! 
Har fått en läxa med mig hem... Rappi har NOLL koll på bakdelen och höll på att trilla ned från bordet några gånger så nu lille vän blir det balansboll och lådor ett tag! 








Hur det blir när tre schäfrar ska vara med på samma kort och två av dom är valpar med en bokstavskombination.. ;) Donna har genomlidit sin värsta mardröm idag med två idioter till valpar som inte lyssnar på henne. Stackars Donna! 





Nu blir det ett avsnitt Alcatras innan middagen. Rappi har krupit ihop till en boll ena hörnet av sängen och somnat med ett ben i munnen. Älskade lilla valp! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar