onsdag 20 juni 2012

Behöver jag säga?

I måndags anlände jag och gänget till Sundsvall efter en 75 mil lång resa genom våt avlånga land. Ett kost stopp utanför Stockholm för ett skyddspass med Stefan för Zo och det var tre slutkörda tjejer som somnade den kvällen vill jag lova!

gårdagen spenderades på ArkenZoo där jag hjälpte Tina lära några tjejer om olika smådjur, skulle sen gå ut till bilen för att hämta plånboken då jag hittat lite roligt inne i butiken. Kommer ut och möts av en sönderslagen ruta och de tar två sekunder innan jag inser att plånboken är stulen... Så sjukt tråkigt och ledsamt. Så resten av dagen gick åt att ringa polis, bank och försöka få tag på ett företag som kan hjälpa mig med rutan... 

Så det var en smått omotiverad Matilda som anlände till tävlingsplatsen idag. För att inte tala om trött. Hade hunnit med ett kort genrep två timmar tidigare som kändes okey men inte mer. Drog lottnummer 7 vilket innebar att jag var sist ut. Passade mig då domaren var sen och hundarna fått stå ute och väntat ett bra tag. Så Zo fick ligga i kärran efter platsliggningen.
Hann kolla poängen två gånger under det hela och då såg jag 7 och 7,5 vilket kändes sjukt surt men de visades sig vara mycket bättre än så! 

Platsliggning 10 [hon nosade lite vilket senare visade sig vara en halv död groda under bogen] 

Tandvisning 10 

Linförighet 9, Långsamma sättanden [vet om de men hon gick som en dröm i övrigt] 

Läggande 8, Hårt kommando, ngt tveksamt läggande [Det FUNKADE min lilla sessa la sig!!] 

Inkallning 7,5, Kraftigt DK med kropp, tempo [ Matilda har på tok för många omedvetna saker för sig...] 

Ställande 7, Tar steg, även när föraren återgår [klockrent ställande, steg när jag vänder och två steg när jag återgår] 

Apportering 9, Ngt tveksamt [hennes hatmoment, tvekade en sekund sen klockrent!] 

Hopp över hinder 10 

Helhet 9, Trevligt! Fin kontakt dock många dk [Måste ta bort mina tix] 

176 poäng, förstapris och en andraplats! 


Behöver jag säga att jag är stolt över min hund?!? Sen kan de tilläggas att det bara var en poäng mellan mig och vinnaren ;) 
Tina och Ninja som tävlade i trean hade lite trassel men många fina poäng och fick ihop en förstaplats och ett tredjepris!  Bra kväll helt enkelt! :) 

Nu ska vi njuta av kvällen och ladda inför i morgon då vi ska få ny ruta på bilen! 



'

9 kommentarer: