tisdag 26 juni 2012

Kan det bli för bra?

Har tänkt lite på hur många olika genar mina hundar faktiskt tränas i [vi är inte asbra på något utan halvkassa på allt]. Utan att egentligen tänka på det har jag lagt till fler och fler saker och nu är listan ganska lång... och det finns fortfarande saker jag vill lägga till. så frågan är. kan det blir FÖR bra, för många grenar? 

                                                                          ♥ Lydnad
                                                                          ♥ IPO
                                                                          ♥ Agility
                                                                          ♥ Rallylydnad
                                                                          ♥ Utställning
                                                                          ♥ Drag
                                                                          ♥ Spår
                                                                          ♥ Freestyle
                                                                          ♥ Rapport?

Som tur är har jag två tjejer som ställer upp alla konstigheter jag kommer på och dessutom av en ras som är en mångsysslare! 
I morgon blir det spår och rallylydnad för allihop och jag ska ta mig en funderare angående alla kommande tävlingar! Många blir det i alla fall!

Sov gott! 

6 kommentarer:

  1. Halvkassa? Tänk att ni är bäst på allt så är ni det. :)

    SvaraRadera
  2. Ni är ju duktiga på mycket! Men jag har lärt mig att inte fokusera på allt för många olika grenar för det blir lätt lite pannkaka av alltihop då "/ man lär sig av sina misstag så nu är det max tre grenar som gäller! Jag tror visserligen att man kan bli riktigt bra på ett par till men då ska man ha bra med tid och motivation! Annars kan man ju ha olika grenar på olika årstider eller år! Vi prövade ju på BSL i år men jag känner att jag inte har tid för det mer i år. I år blir det drag, rally och lydnad, nästa år blir det drag, BSL och nån form av lydnad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du har helt rätt! Jag försöker få det till att agilityn och lydnaden är helt olika precis som drag och ipo men det tar tid och man vill ju gärna få ut något av all träning!
      Kram

      Radera
  3. Tror INTE ni är halvkassa på något. Snarare väldigt bra på mycket :

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väll försöka bliom inte annat :D

      Radera