onsdag 13 juni 2012

Heffa som alltid drar nitlotten..




Rundade av dagen idag med en promenad tillsammans med Tove och Rejwen. Tanken var att vi skulle kört drag men temperaturen envisades med att inte gå ned. Mina djur fick därför bära väska. Tog fram dom ur garderoben [inte använt dom sedan Nero försvann så de knöt sig lite i magen] knäppte fast och började gå. La märke till att Heffa verkade bli väldigt trött fort men tänkte att det berodde på att han är otränad. Lite längre fram släppte vi hundarna så de fick springa lite löst vilket innebar att jag bar väskorna och de tog inte många sekunder innan jag insåg att Heffa fått  de tunga sandsäckarna i sin väska [kollade visst inte det innan jag satte på honom den... INTE OKEY Matilda] . Lagom snällt första gången!  På hemvägen fick Zo ta de tunga vikterna och Heffa fick till sin glädje bara bära 1kg :) Han har verkligen otur den där lilla mannen, drar alltid nitlotten [precis som sin mamma]




I morgon ska bilen städas och göras redo för trippen till Sundsvall! Är taggad så jag kan spricka just nu, ska bara klura ut hur jag ska koncentrera mig i 72 långa mil och bestämma mig för om jag ska ta kärran eller inte. Mycket nu ;) Innan jag och tjejerna rullar uppåt så ska ju den minsta skitungen på utställning och bland annat tävla mot syrran. Spännande! Så i morgon blir det bad för hennes del, något jag VET hon kommer vilja stämma mig för.. 



5 kommentarer:

  1. Hejsan =)
    En liten fråga bara... jag vill ju att man gör en exteriörbedömning på Spexa då i Jönköping. Hur funkar det? Ber man bara om det? Vet inte alls hur detta fungerar känner jag...

    Tack =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ställer henne som vanligt & får du en tvåa så har du den bedömning som behövs :)

      Radera
  2. Fy vad min hund är ful brevid dina lurvetussar! ;)

    SvaraRadera