onsdag 6 juni 2012

Tortera sin egna hund

Har skissat på lite ritningar under dagen som ska överlämnas till min snälla farfar i morgon. Hundarna ska nämligen få lite roliga "leksaker" som förhoppningsvis kommer hjälpa oss i träningen. Kommer bli kanon!

Ikväll fick alla lurvtussar var sitt träningspass. Heffa fick träna rallylydnad som en liten uppvärmning inför helgen. Märks att de är något som passar honom. Mycket hjälper och korta sträckor och massa godis. Det passa min älsklings björn perfekt.
Zo fick göra stegförflyttningar och apportering. Måste lägga lite tid på hennes teknik i fria följet. MYCKET tid. Apporteringen har verkligen släppt, tidigare har hon travat in. Nu krockar vi. Men jag gillar farten så nu är det bara att lära henne stanna i tid ;)

Lyckopillret Rappi fick nöta Go'natt och det går framåt. Hon är lite störd av min högra hand men annars börjar hon greppa konceptet. Lägger just ni vikten på hakan och ingen större energi på att hon rullar över på skinkan. Det ska ju vara tryggt och lugn att ligga och då vill jag inte gå in och gnälla. Det är för tidigt!


Passade på att borsta Heffa lite innan jag gick hem. Han har fortfarande massa päls kvar... Kom till svansen och lilleman sätter sig blixtsnabbt. Kollar vad det kunde vara och får ont i magen när jag hittar världen våteksem. Rengör, klipper och sprayar. Tårarna trycker bakom ögonen då jag ser hur ont de gör på honom men han rör inte en fena. Han bara ligger och väntar eftersom det var vad jag bad honom göra. Känns hemskt att sitta och "tortera" sin egna hund och efteråt få en viftande svans och pussar. Hade någon gjort så mot mig så kan jag garantera att jag varit allt annat än glad och kärleksfull. Älskade hund! 
Nu är i alla fall pälsen på de värsta områden borta och jag hoppas att han inte behöver få fler eksem! 


4 kommentarer: