söndag 17 juni 2012

Mullsjö hjärtat!

Utställning för lillfjanten idag i Borås. Lite lagom långt att åka med bara en hund och dessutom en valp om ni frågar mig. Men innan jag skriver något om Rapis dag i ringen måste jag säga att Mullsjö hjärtat klappar lite extra varmt idag då Diana och Zakk från MullsjöBK tog hem tredjeplatsen på Lydnads SM!!! Stort Grattis till er!


I Rappis klass var det bara tre hundar anmälda och däribland hennes syster Raz [hunden jag skulle köpt om inte Rappi stannat i Sverige]. Den tredje var en überliten tik som i mina ögon såg ut att vara tre månade men hon var bara två dagar yngre än Rapp Rapp. Märks att jag måste ringträna MYCKET mer då min lilla älskling går upp i tokstress när jag lämnar henne till handlern. Trots de visar hon sig helt okey, inte från sin bästa sida men fint.

bara tält som fattas ;)

Domaren hade sjukt svårt att bestämma sig så alla var på alla olika placeringar och vände. I slutändan drog den lilla valpen de längsta strået [med motiveringen att hon rörde sig bäst.. men hon stod och såg livrädd ut]  och vi hamnade på en hedrande andraplats med HP och fin kritik. Inte fy skam det även om man får tycka vad man vill. Hundsport är en bedömningssport och domaren dömmer. Vi fick i alla fall riktigt fin kritik!
Har redan anmält henne till fler utställningar för att ge henne lite rutin så vi kan presentera oss när hon blir stor och det börjar på "allvar" ;) 


Älskade hund! (bjuder på att jag ser ut som ett mongo)



 Rappis Kritik:

Fina proportioner, mycket bra pigment och färg, utmärkt huvud och uttryck, mörka ögon [mammas fina:') ]
Bra över och underlinje. Korrekt front. Välvinklad, aning hastrång [?!?!?]. Parallel fram. Rör sig med lätta vägvinnande steg från sidan!

Nu blir de att ladda för att åka 73mil i morgon. Har inte packat så det lär bli en kväll med full fart efter jobbet!


10 kommentarer:

  1. Grattis till fin kritik :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar välpälsade schäfrar. Hon är bara så söt.

    SvaraRadera
  3. Grattis till dig å din URSÖTA lilla tjej <3

    SvaraRadera
  4. Fin kritik, och mycket fin tjej du har! :) Ses vi på SSM ?

    SvaraRadera
  5. Tack! Nån måste ju vara galen ;) Det underlättar att leva livet om man inte riktigt har alla hästar hemma!

    SvaraRadera