tisdag 12 juni 2012

Att gillra en fäll åt sig själv..

Min syster som annas lever sitt liv uppe i Sveriges huvudstad är nere och hälsar på familjen i några dagar & i morse tog vi en promenad runt sjön innan vi åt en god frukost på konditoriet. Mysigt och en helt okey start på dagen! :)
Åkte upp till farfar för att diskutera lite design på skylthållarna och även utjämningen av planen. Min plan var ju att hälla på lite sand men farfar hade tydligen redan ringt efter en grävmaskin som skulle göra det platt åt mig istället. Lyx! Han hade även klurat ut en smart idé till hållarna så helt plötsligt var jag inte till någon nytta till mina egna projekt... så jag sysselsatte mig med att fixa det sista med lådan.

Vår kära låda har numera en gummimatta i botten och den har fått rätt färg, ROSA! För att inte förstöra den det första jag gjorde [göra fingeravtryck genom att ta i den för tidigt] så la jag ut en RL bana, det gäller ju att vara effektiv. Det blev någon blandning av nybörar och fortsättningsbana men rolig vart den. Gillrade en fälla åt mig själv och jag gick på den SAMTLIGA gånger [vissa lär ju sig efter den första].. Jag hade lagt ut ett gäng Sitt framför-höger/vänster ingång- framåt/sitt och jag gjorde tvärt emot. Satte hunden på framåt och tvärt om. Hur svårt kan det vara att läsa?!? uppenbarligen svårt för mig.. haha!

nästan klar, ett lager färg till åkte på :)

Zo har redan börjat greppa vad skyltarna innebär och de kommer ett litet pip från henne när hon ser att jag tar fram dom! Heffa däremot SKREK idag när han inte fick vara först ut [sen NÄR vill den killen faktiskt träna?!] och gjorde en riktigt fin bana. Inget nosande, inget äta upp skyltar osv. Tussen!

Zo gick en riktigt fin bana hon med och "snurr under gång" börjar sjunka in. Fett! Sen har vi den lilla huliganen Rappi... Har hon väl bestämt sig för att vara busig så kan inget stoppa henne den saken är klar! Jag hade nämligen lagt en stor sten på varje skylt för att dom skulle ligga kvar och när monstret kom ut så tog hon första stenen och sprang iväg... Kallade in och skitugen kommer men viker två meter innan, tar nästa sten och springer iväg lycklig som en ko på betessläpp och så höll hon på tills hon tagit alla 19 stenar. Att jag surade ihop gjorde ju de hela bara roligar och efter den 5:e stenen gav jag upp, satte mig på trappan [facebook för att inte bli helt gråhårig]  och väntade tills hon var klar och redo för träning. Givetvis så gjorde hn bra ifrån sig och jag kom ihåg varför den lilla skiten har en så stor plats hos mig! :')


Innan jag åkte var jag tvungen att inviga lådan på riktigt och tjejerna fick ställa upp. Ordförståelse för båda där handtecken blockades bort för att se hur djupt jag grävt min egna grav. DJUPT!
Zo lyssnar i alla fall men är lite osäker på Ligg-Stå och Stå-Sitt, inga svårigheter så sätt. Rappi däremot toklåser sig på Go'natt när hon får ett Ligg-Stå skifte och i skiftet Ligg-Sitt är hon osäker. Provade med att plocka tillbaka handtecknet och då är de inga konstigheter. Så nu vet jag va det är vi ska träna på :)

I morgon blir det dragträning för Zo efter jobbet och som sällskap får vi Tove och hennes yrväder! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar