lördag 16 juni 2012

det var värt

Är riktigt seg just nu så i kväll blir det sängen tidigt.

Mötte upp Mathias och Petra vid lunch för att spåra lite. Då Zo hade fått frukost [hon har ju inte en överdriven matlust så spåra då är ingen idé] och Heffa är tagen av sina eksem så fick Rappi mamma för sig själv. Något hon verkligen inte klagar på. 
Fick äntligen träffa Mathias lilla nya tillskott, Yalle. Så otroligt söt och energisk. 


Spåret startade med ett gäng serpentiner innan det blev rakt och avslutades med en 90 graders vinkel. Vi har fortfarande ett litet problem med en laddad valp i starten men när hon väl kommit in i arbetet spårar hon riktigt fint. Serpentinerna gjorde att vi fick olika riktningar på vinden och de var riktigt nyttigt för oss. Hon vill gärna lyfta nosen lite när hon får motvind och blir lite stressade när hon kommer utanför kärnan men hon jobbar som en tok hela tiden! 
Hennes första vinkel här i livet kunde inte gått bättre! Så det var helt klart värt att smutsa ned mina nya stövlar med lera för att traska ut spåret :D 




Hemma igen hade farfar fixat mina hållare till RL skyltar. Så otroligt fina och smart gjorda! Bästa farfar! 
Var tvungen att prova en bana med dom och Zo fick en fortsättningsbana och hon kan om hon vill den lilla damen! skyltarna ska på ytbehandling under tiden jag är i Sundsvall så när jag är tillbaka är det bara att köra! 

I morgon är det utställning som gäller och mina goa uppfödare följer med för att hjälpa mig ställa det lilla monstret. Så snällt! Ska hinna backa inför Sundsvall med men det löser sig nog. Det är ju inte måndag än ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar