tisdag 5 juni 2012

Giga Gigantisk vurpa!

Minst en gång om dagen får jag höra att är galen. Kan vara så att det ligger lite sanning i det men jag har valt att inte lyssna och fortsätta tro att jag är normal ;)

Hade planerat att cykla med hundarna igår efter jobbet. Packade in Heffa och Zo då jag tyckte att lilleman behövde anstränga sig lite. Har en liten slinga i skogen som är 2,5km men man kan öva otroligt mycket kommandon på den då den svänger och har vägskäl stup i kvarten. Planen var att först låta hundarna dra en runda och sen låta dom springa lösa. 

Det hela gick enligt planerna och jag var grymt imponerad av Heffeli som bara har TVÅ pass drag i sig. Han drog riktigt fint och lyssnade på vad mamma sa. Zo var riktigt laddad och såg till att vi höll riktigt hög fart hela tiden. Det r otroligt roligt att se hur säker hon börjar bli på de olika kommandona. 
1,8km in på rundan kom vi till ett vägskäl som så många gånger tidigare på rundan. Skillnaden på denna var att vägen svänger höger och rakt fram fortsätter en annan men den är av gräs och inte sand/barr som den vi befann oss på. Zo fick kommando att fortsätta framåt men det syntes på henne att hon tyckte det verkade märkligt då den vägen såg annorlunda ut. Hon drog helt enkelt slutsatsen att mamma var lika virrig som vanligt och gjorde en 90 graders vändning åt höger. Matilda som var inställd på framåt fortsätter framåt, bromsar och sen kommer det ett träd som tar tag i linan och det tar TVÄRSTOPP. Matilda gör en GIGA GIGANTISK vurpa över cykeln [hade den funnits på film hade den varit youtubes mest kollade klipp på två dagar...]. 


Ont i knä och huvud fick jag men som ni vet när man har adrenalin pumpandes i kroppen så tänker man inte mer på det utan cyklar vidare. Kopplade loss hundarna efter 2,5km. Kollade tiden och konstaterade att den var bättre än väntat och då hade vi en vurpa med som drog ned tiden. Alltså var jag riktigt nöjd men mina lurvhundarna. Blev löskörning i 3km innan vi drog oss mot bilen igen. Spände för Zo de sista 500 metrarna och hon imponerar återigen på mig med sin vilja och beslutsamhet. Sträckt lina och full fart även om det var två branta uppförsbackar. 

Resultatet av vurpan blev hjärnskakning och en öm vänstersida av kroppen. Det kunde varit värre ;) 
Tror jag ska köra en runda ikväll med, det är lite för roligt för att låta bli men vi får se vad huvudet säger. 
Rappi som är för liten än för att gå i lina får idag nöja sig med lite lydnad! :) 

4 kommentarer:

  1. Synd att jag inte va me, för fy vad jag hade skrattat! ;) haha nää jag skojja bara, men hoppas det blir bättre snabbt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade förmodligen kissat på dig ;) <3

      Radera