fredag 8 juni 2012

Alltid mitt eget fel!

Tränade en sväng med Carro i morse och nu i efterhand så skulle jag struntat i det. Yrseln kom som ett brav på posten och Matilda fick gå och lägga sig igen. Sov från halv 11 till 13. Kasst! klockan ringde och jag fick kriga mot mig själv för att komma upp men upp kom jag.

Åkte till farfar för att snickra ihop lådan. Kom upp och såg till min förtjusning att farfar satt ihop allt åt mig! Har jag sagt att han är bäst? ;) Nu fattas det bara en gummimatta i botten sen är det bara att köra! Rappi fick testa den bara för att se storlek och lite så, perfekt! Lillfisen verkar gilla den med då hon smög tillbaka och la sig i den efter att hon tuggat i sig sin morot [bjöd upp till en pose].

 


Zo fick ett pass lydnad med fokus på position i halter. Att de ska vara så svårt att övertyga den damen om att de ÄR nödvändigt att sitta rakt. Mot slutet ansträngde hon sig i alla fall för att hamna rätt och det är alltid något. Zo är ju en sån där rolig hund som inte anstränger sig det minsta om det inte är tillräckligt viktigt för mig att hon gör det och jag har nog varit lite slarvig med att påpeka att halter faktiskt är viktiga. Att det alltid är mitt eget fel. Alltid.

Fokuset fram till tävlingarna kommer läggas på platsen, apportering, inkallning och läggandet. Det andra sitter någorlunda. Hoppas kunna få till ett förstapris denna gång för de moment vi är överns i gör hon ju riktigt fint! :D Gäller bara att hitta rätt fokus!

2 kommentarer: