torsdag 7 juni 2012

Rappi konstaterar!

Hej allihop, Rappi här eller Prinsessan Rapunzel för er som vill [jag föredrar det sista även om mamma envisas med att kalla mig Rappi] ! Mamma är iväg och tränar på gymmet, inte en dag för tidigt! Tog tillfället att kolla vad det är hon egentligen skriver här. Kan inte klaga allt för mycket! Lite missuppfattningar angående vad jag kan eller inte men annars skriver hon inte för mycket dumt.
La märke till hur mycket hon skryter med att hon kan LÄRA oss massa konster som typ ligg. Det jag inte berättat för min mamma är att min riktiga mamma lärde mig ligg redan som nyfödd. Tänk va ledsen mamma skulle bli om jag berättade det för henne! Sitt, skall, krypa och vinka som hon kallar det kunde jag också.

När hon nu skryter om hur duktig hon är på att lära mig saker [jag redan kan] kan jag ju berätta att jag har en dold talang. Jag är nämligen fenomenalt bra på att dressera henne. Något hon vägrar tro på men hon är faktiskt riktigt duktig! [lite tjurig kan hon vara ibland] 

Lite saker jag lärt henne: 

Jag är kissnödig och ropar på mamma, mamma kommer och vi går ut [kommer hon inte så kissar jag på mattan som bestraffning]. Lovar att hon kommer nästa gång jag ropar vid dörren!

Jag orkar inte bära Mikke räv längre, lägger den på gräsmattan och ber mamma hämta den. Detta är mamma riktigt duktig på. Hon skyller på att hon inte vill lämna den för att den kostar pengar men hon hämtar den fortfarande! [tempot ut och in är nästa detalj] Zo är riktigt imponerad över hur bra jag tränat mamma på att hämta Mikke!

Jag vill att mamma pratar med mig istället för med Zo som hon tränar. Ropar JÄTTEMYCKET på mamma och hon kommer alltid [även om hon inte alltid är överlycklig].

Jag är lite hungrig på träningen och vill ha mer godis än vad mamma ger. Jag spelar lite dum och vips får jag massa godis och övningen blir dessutom lite lättare. Perfekt!

Jag vaknar och tycker mamma är tråkig som sover. Går fram och tillbaka i rummet och säger "Vakna" några gånger och ni ska SE vilken fart de blir på henne! Tar inte många sekunder innan vi är ute och leker kull på gräsmattan [här brukar hon se lite irriterad ut men de är förmodligen för att jag är snabbare än henne] 

Jag har tröttnat på min filt/bädd. Ber mamma att köpa en ny. Händer inget tar jag ett litet bett på den gamla och vips har jag en ny om inte två!

Ni måste ju hålla med om att vi kommit långt på bara fyra månader! Jag är stolt över henne. Funderar lite på vad nästa moment ska bli för henne. Kanske hämta bollar i vattnet?




8 kommentarer: