fredag 20 april 2012

bli väckt av en tandläkare!

Blev väckt av att mobilen ringde 07.00, tandläkaren.. Dom undrade om jag kunde komma på direkten [hade tid 08.20] och någon stans i mitt halvt omedvetna hittade jag förmågan att säga ja. 20 minuter senare var jag 650 kronor fattigare men godkänd utan anmärkningar från Herr Tankläkare. Blev gym och powerwalk ihop med mostern efter det. Grymt!

Igår föll hela min helg som en skjuten and. Zo och Rappi är anmälda till utställningen i morgon och ingen kunde ta mitt pass på jobbet. Alltså jobb 10-16.. lyckades lösa så jag kunde ställa Rappi men pengarna för Zo och hennes del skulle brinna inne så somnade inte på bästa humör. Vaknade och var arg, ledsen, besviken & frustrerad på en gång [kanonbra med tanke på att jag är urkass på att hantera negativa känslor sen gå till tandläkaren och lägga ut ännu mer pengar gjorde ju inte saken bättre..!]. Efter mycket fix och trix lyckades jag lösa morgondagen så jag KOMMER kunna ställa båda prinsessorna även om de blir en del körande. Har kära Alicia att tacka för all hjälp. Min hjälte! 


Tog svängen förbi farfar på väg hem från jobbet ikväll då det regnat hela dagen. Rappi har ju en förkärlek till smuts och när jag kom upp visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Vet inte riktigt hur jag ska få ordning på den pälsen i morgon.. tovig, lockig, tufsig och smutsig. Lilla skit hund ;) tur hon är söt och i alla fall försöker se oskyldig ut även om jag råkar veta att hon inte kunnat låta bli att rulla sig i gruset [pälsen talade emot lilla tussen idag..]  Annat är det med Zos päls, där ligger inte ett hårstrå fel [kan bero på att hon är urfälld..] så skönt! 

Nu ska jag krypa ner i soffan och ladda inför i morgon. Håller tummar och tår att vi slipper regn i morgon. Ska det regna kan det göra det ordentligt så är problemet med pälsen löst! 

3 kommentarer: