lördag 14 april 2012

Hon bet Stefan!

Heldag med hund idag med. Tävling från 08-16 och sen träning fram till 19, en perfekt dag men andra ord. Kul att se alla tävlande och stort grattis till de som tävlade och åkte hem med fina resultat. Dagens mest imponerande ekipage var utan tvekan Oscar med sin fina lilla tik. En tik som polisen lämnat tillbaka då dom inte kunde styra henne och nu gick som ett ljus och njöt av att få gå bredvid sin Oskar. Oskar som till sommaren fyller 12, då förstår ni vilken känsla för hund killen har. Ett riktigt snygg BH-prov. Korrekt, harmoniskt och snyggt. Mer Oskar på tävling säger jag! :)

Lilla odågan! 

Mina odjur lär sova riktigt gott inatt. Zo fick ett pass skydd på planen i Hok [hon har även ägnat halva dagen åt att försöka slå ut sina framtänder.. hon smäller nämligen i gallret/rutan när en hund är förnära hennes bil] och idag var hon så duktig så hon bet Stefan i handen. Go Zoseli [dumt egentligen men jag älskar det då det tyder på att hon börjar tro på sig själv ]!! Snälla Cissi fotade lite så jag väntar spänt på bilderna. Hoppas hon fick en bild på när Zo som självbelöning började hoppa med skyddsärmen över ett stort dike [nu har vi kollat av så hopp apporteringen funkar.. ;) ] Passet i övrigt var riktigt fint men de märktes att hon var lite trött från igår, blev fokus på bevakningarna i skulet och på planen + att vi la in lite lydnad [ gick bättre än väntat]


Piva fick ett pass lydnad där vi nu har fokus på att lätta upp henne [kostade mig ett bett i magen..] men det kommer bli så bra det där när hon fått komma in i det. I skyddet jobbade vi på position i bevakningarna och skam den som ger sig, vi löser det med. Som Hanna och Jeanette säger, " hur svårt kan det vara?" 


Stort tack till Stefan & Mathias som stått ut med mig i helgen och figgat/hjälpt till! Alltid lättare när man har duktigt folk omkring sig, något jag blivit bortskämd med!
Nu soffläge och fundera över vad vi ska hitta på med de små djuren i vår. En sak är säker och det är att jag är laddad och motiverad! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar