fredag 13 april 2012

Ett fel närmare rätt

Är helt mör i både kropp och knopp efter idag. Först gym tillsammans med min goa moster och det resulterade i tävling i ALLA moment så man tömde allt man hade i energiform, men jag tog henne i allt. haha! sen blev de hundträning från 13 till 19. Två pass lydnad och fem pass skydd uppdelat på två hundar.

Zo fick ett mini mini pass i lydnaden, mest för att kolla av hur mycket löpet berör henne. Inga konstigheter där inte :) I skyddet fick hon bita i doldärm i slutet på första passet och hennes ego sköt i höjden. Andra passet fick hon bevaka i skulet för första gången med kommentaren från Stefan "ha henne lös för hon kommer inte hitta på något". Skickar in henne och hör ett "Nej" och sen kommer Zo ut med pisken, bara för att bevisa att hon kan ;)
Betten och angreppen har blivit riktigt bra nu. Damen har nämligen kommit på att man har en NOS man kan andas igenom [lilla blondie] och jag erkänner att jag blir bra mallig när man ber henne släppa och det är märken efter hörn tänderna och inte kanin tänderna i ärmen. De är min tjej det, Kämpe!

En liten Zo

Piva var riktigt rolig att köra idag, uppstartad i skyddet igen men hon är en tuffing och det tog väldigt mycket längre tid för henne att bli trött än jag trodde. Mycket att komma ihåg och tänka på men Ett fel närmare rätt och jag är snart med i gemet igen. Piva fattar lite snabbare än jag... Så tre pass sydd och ett pass lydnad fick den damen, tror hon kommer sova gott inatt!
"Fin är hon men snygg kan ingen beskylla henne för att vara" var kommentaren efter första passet, duktiga fulhund! :)

Nu blir det sängen. I morgon är det tävling på OG Hok och jag ska stå redo som spårläggare [lär frysa ihjäl som vanligt..] och måste gå upp på tok förtidigt, så god natt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar