fredag 27 april 2012

Jag har inte den rätta "knycken"


'
Trött hjälte efter ett fint spår! 
Fyra hundar, fyra spår, en Matilda och en fredag. Är riktigt nöjd med alla hundarna. Heffa är ju gängets bästa spårhund även om han börjar få bra konkurrens av Rappi [hon har en helfrän nosaktivitet när hon spårar], i och för sig ligger Piva & Zo inte så långt bakom även om Zo tycker spår ät ett nödvändigt ont.
Som ni säkert läst innan idag har saknaden efter Nero varit jobbig idag. Min älskade nallebjörn! Vet att Jeanette sa till mig när han försvunnit att han skulle komma tillbaka till mig fast i en annan hund och den andra hunden är Heffa. Han har så fruktansvärt mycket av Nero i sig samtidigt som han är Heffa. Det är i alla fall skönt att kunna sätta sig på backen och ha en Heffa som kryper upp i knät, trycker huvudet mot bröstet och ger en puss eller två när det gör ont inombords för att Nero inte finns mer. Underbara hund!

Efter att alla spår var intagna fick Zo testa den nya frisbeen. Den blev en storfavorit på en gång. Ni veta att kasta en frisbee i halv storm är inte det lättaste.. den följer nämligen vinden då jag inte har den rätta "knycken". Långt kom den men sällan åt det hållet jag planerat. Sjukt frustrerande och de var nog tur att vi var själva på ett stort fält annars hade någon fått den i huvudet!



Rapp Rapp som inte var ett dugg trött efter sitt andra spår i livet och det var ändå 65meter... fick ta med sig en dyna ut på gräset och påbörja vårt nya projekt innan vi åkte hem. "Go´natt!". Vi har kommit så långt att hon vet att "go´natt" innebär hakan i backen! Fina Fluffet! ♥ 



2 kommentarer:

  1. Här ligger vi i hårdträning inför anlagsprovet i viltspår så vi är ute i skogen med en blodflaska och en rådjursköv ett par dar i veckan nu. Det är det nog inte alla tjejer som skulle klara av ;)

    Hundarna är i alla fall jätte duktiga och trött blir dem! Perfekta aktiveringen :)

    SvaraRadera
  2. Det är ok att sakna... Min Enja kommer alltid tillbaka i mina tankar och ibland så gråter man en skvätt för att saknaden är så stor. Vissa hundar bara fastnar....

    Kram

    SvaraRadera