måndag 23 april 2012

Vad gör man när hon vägrar ta slut?

Måndagar är ju inte direkt kända för att vara roliga. Helgen är slut och det känns som en evighet innan det ska bli helg igen. Att börja en måndag med att städa bilen höjde ju inte direkt kärleken till dagen. Helt sjukt vad prylar jag lyckats stoppa in i pansar forden. En och en halv timma tog det att rensa ur den, städa och fixa. Passade på att sätta in bagageskyddet för att slippa ha schäferhår i hela klädseln där bak [håller tummarna för att Rappi ska fortsätta låta de sitta kvar..]  sen fick de prylar som hör hemma i hundkärran flytta tillbaka dit.

Tog tjejerna och åkte till Mullsjö BK, kom fram och såg en agilitybana stå uppställd. Kändes sådär när man inte har nyckeln dit, hade varit kul att köra lite agility med Zo [måste fixa den nyckeln!] men nu var det ju lydnad vi skulle köra.

Rapp rapp gör mig gråhårig.. en vippbräda står utanför agilitybanan. Inte en riktigt utan en sån med ett "hjul" under så den är lite ostabilare. Tänkte att det där blir PERFEKT, mycket balans och en ny grej, de kommer gör henne trött. Inte då. Det var som att hon inte gjort annat än att balansera... två gånger upp med mig som stöd sen gick hon själv.
Nu då? [oplanerad träning, JA!]
Hittde en vittringspinne i fickan och tänkte att man hunde köra lite träning med att sätta på nosen, så lite "hitta pinnen i de höga gräset" blev min plan B. Fick ge mig där med.. Är de normalt att en valp på 4 månader efter två kast ut i gräset kan ta rätt pinne i ett skul däer det ligger 10 andra gamla spårapporter? S K J U T  M I G! blev att lära henne backa [plan C] innan hon åkte in i bilen igen och det med enorma protester från hennes sida. Vag gör man när hon vägrar sluta? vägrar gå in från planen trots en lång tränning?



Zo gick gå klockan och fila på ställandet, blir kanon tror jag! Piva skulle tränat apportering med det blev inget med det då hon inte reder ut att Zo löper.. Ja jag vet att hon är tik men hon är helt besatt av Zo och hennes löp..

I morgon väntar nya öventyr och jag vet i alla fall en valp som längtar efter det!

2 kommentarer: