lördag 21 april 2012

Vissa kan se de som fusk

I morse när klockan ringde ska jag erkänna att jag inte var den mest motiverade människan i världen men upp kom. Uppe hos farfar önskade jag att jag inte kommit upp. Rappi har förmodligen ägnat hela natten åt att åla sig, rulla sig och dra sig mothårs mot väggen för 99% av pälsen stod åt fel håll, men två djupa andetag och en sväng med borstar och annat så låg i alla fall de mesta åt rätt håll. Zo som vet vad det handlar om på utställning hade en otroligt fin päls så den behövde jag inte röra.

På plats får jag veta att dom vänt lite på ordningen så det är två klasser innan Rappi men de gjorde inte oss något då vi hann rasta och känna lite på miljön [inte för att de berör henne något..] Innan det var dags att hoppa in i ringen hade hon redan charmat ett gäng av åskådarna [läs alla hon lyckats få hälsa på]. Ensam i klassen men en otroligt fin kritik. Kan anses som "fusk" att vara ensam men det är ju inte mitt fel att inga fler långhår var anmälda? Så bästa tik blev de ju inte eftersom det bara fanns en. Lillfisen var en riktig Shoowe och älskade att trampa i ringen [som jag inte redan visste att hon älskar uppmärksamhet ;) ] Långpälsen vann däremot över långhårshanen och blev därmed BIR valp. Har aldrig förut haft en valp som blivit det och det händer ju lixom aldrig? Min älskade Rapp rapp!


Segerns sötma ;)
Zo ställdes av en tysk tjej vid namn Yvonne. Underbar! Nu i efterhand skulle jag kanske värmt upp so lite mer för hon hade liiite för mycket energi och jag kunde lungt stå stilla på samma plats utanför ringen och kika på min snygging som var mer vild än tam i ringen men ojoj va hon kan röra sig. Vi slutade som tvåa [med intyg hade vi förmodligen vunnit då domaren var petig med tänderna] men att komma två med fin kritik är inte fy skam! Fick mycket beröm av en domare som inte var aktiv för dagen för henne. Min tjej det!



Rappis Kritik
Mkt bra uttryck, pigment & könsprägel. Utrycksfullt huvud, Normal manke, bra rygglinje, ngt kort kors. Långt underbröst, bra front, överarmen ska vara mer tillbaka lagd, välvinklad bak, paralell fram & bak, visar bra rörelser. 
1placering med HP & BIR valp 






Zos kritik
Stor [okey?!?] medelkraftig, bra uttryck & pigment, uttrycksfullt huvud, bra manke & rygglinje, ngt kort kors, underbröstet önskas lite längre, bra front, överarmen ska vara mer snedställd, välvinklad bak, parallell, bra rörelser, fast rygg. 
Fick även kommentaren på placeringen att hon var temperamentsfull med härlig energi och förmodligen en rolig hund att jobba med. Där satte han full pott! 

2placering med Excellent


Kunde inte varit mer nöjd med mina fina tjejer & dagen! 







4 kommentarer:

  1. Grattis! Vilka fina hundar du har!
    Jag llägger till din fina blogg i min läslista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack du :)
      får du så gärna göra! DIn kommer upp här snart med :)

      Radera
  2. Hittade hit via facebookgruppen "Hundbloggar". Måste börja med att säga att det var en otroligt fin header du har! Supersöt

    Grattis till utställningsresultaten! Riktigt fin kritik på båda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! så rolig och tack för de snälla orden :)

      Radera