söndag 29 april 2012

Full speed spacemachine

Två dagar fulla med hundträning är vad jag kallar en bra helg! Igår fick jag sällskap av snälla Björn & Wasabi på Jbk. Roligt att slippa träna själv för en gång skull!
Med sällskap blev det träning av budföring för Zo. Springa gör hon, utan tvekan men det där med ingångar kan vi prata om en annan gång. Obefintliga! Andra gången så de är ju iof inte konstigt.

Rappa rappi och Heffa fick göra en hjälteinsatts och valla tre korridorer för uppletande. Ett jobb dom kunde lagt mer jobb på, Rappi kissade i en och Heffa bajsade i en. Opps!
Zo som aldrig fått göra ett uppletande enligt reglelboken fick två föremål i varje korridor. Finns en hel del att jobba på men alla saker kom in och korridor tre var inte så dålig alls. Ska nog gå att göra en brukshund av den där knorrsvanen trots allt. 
Blev en kortis på agilityplanen med för båda tjejerna men de var verkligen ingen fart. Så sms till Tina och idag var det nya tag! Jag bad om fart och fart fick jag. Mycket fart..

--------------------------------------------------------------
Fokus idag låg just på fart och eftersom vi inte har den bästa handlingen jag och Zo så blev det enkla kombinationer i början och en lite svårare i slutet. Nu i efterhand när man kollar "banan" så tycker jag faktiskt inte handlingen är SÅ dålig. Krävs bara att Zo lägger på fokusen :)
Pass ett blev bara teknik, tre hinder och lite fokus på att känsla, avslutade de passet med hinder 1,2,3,4,5 och tunneln :)
Pass två blev den bana ni ser på bilden och de gick fort, fortare än vad jag hann med men hon tog alla hinder. Stjärnan! Blev ett avbrott för slalomträning innan vi sprang den igen och sista gången var riktigt rolig :)
Rapp rapp fick träna slalom och de börjar ta sig, hon fick även lite cirkelträning :) fina fina långpälsen! jag söttar ju henne med mitt innerben men de behöver hon knappt. Hon börjar få riktigt fin koll på det och sista gången, den är inte med på filmen så ökade vi takten. Hon har fin kroppskontroll den lilla sessan!



vår fredagskväll :)
Nästa gång får vi träna handling och kontaktfält! :)

7 kommentarer:

  1. Jag vill ha en långhårig liten schäfer... NU!

    SvaraRadera
  2. Kul att se dej idag, det var längesen:) Åh vad du är flitig o tränar.. Bra blir det me:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det samma! :)
      Vi gör så gott vi kan & tack :)

      Radera
  3. Kul att se dej idag, det var längesen:) Åh vad du är flitig o tränar.. Bra blir det me:)

    SvaraRadera
  4. Åh, jag vill också testa pilatesbollen! Är det svårt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ne de är inte så svårt. Men var noga med att hålla fast den ordentligt så hunden inte blir skrämd första gången :)

      Radera