fredag 6 april 2012

En förflyttning blev en nolla

Ska vara ärlig och erkänna att när klockan ringde i morse och jag tittade ut undrade jag om jag var helt galen.. Att frivilligt åka iväg och vara ute i det vädret som var utanför rutan men hundidioten i mig är större än vädermesen så jag och lilla Zoseli packade in oss i bilen och rullade mot Skara.

helt sjukt vilket kasst väder...

Tävlingen gick inte kanoners poängmässigt men det var ju inte det jag jagade. Jag ville ju ha en bra känsla och att vi skulle ha roligt och DET hade vi!


Platsliggande: 10 [Hon låg lite oroligt men stilla, var även en hund som reste sig och sprang till sin förare ]
Tandvisning: 10
 Linförighet: 9  [missförstång mellan mig och Zo då jag inte gjorde som jag brukade] 
Läggande: 0 [hon lägger sig inte så jag går tillbaka och lägger henne, berömmer och sen även beröm på vägen tillbaka ] 
Inkallning: 0 [hon gör en inkallning men hamnar snett i avslutet och jag väljer då att flytta mig så hon hamnar rätt, eftersom jag lämnar min plats blir det inget betyg]
 Ställande: 6 [hon får ett dk, tar två steg sen av nån anledning sa jag "sitt" och inte "fot" så de blir två komandon] 
Apportering: 0  [hon spottar efter 4 sekunder..] 
Hopp över hinder: 8 [hon är vid vid avslutet]
Helhetsintryck: 7



Totalt 127 poäng, ett tredje pris och en tredjeplats. Är SUPERNÖJD med lilltjejen och med de förutsättningarna vi hade så kunde de ju inte blivit bättre. Vårt mål uppnåddes och dagens GULDKORN är utan tvekan platsen och linförigheten!  Bara att köra vidare och fortsätta ha roligt!


cheesburgare! 
Vill även Gratta Kristin och Spexa som plockade hem LP I och vann även klassen! Stort Grattis till er och vi syns garanterat snart :D


4 kommentarer:

  1. Det såg riktigt trevligt ut och det är ju bara små pill och sen trillar 10:Orna in :)

    På onsdag är det träning på habo bk i agility kl 18:30 om du är intresserad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska göra vårt bästa så kanske vi blir lika duktiga som dig och Spexa :)

      Åh roligt! Kommer om jag inte jobbar :))

      Radera
  2. Grattis till fin prestation och förmågan att göra en bra träning av tävlingen. Det kommer ni ha med er till nästa gång. En NIA på linförigheten. WOW!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, de hoppas jag för det var det som var planen :)
      Jag vet, en NIA helt galet :D

      Radera