onsdag 18 april 2012

En moster som är besatt av träning

Har inte riktigt bestämt mig för om det är en fördel eller inte att ha en moster som är besatt av träning.. Tror det är en fördel!
Vi bestämde igår att vi skulle träna idag på förmiddagen, jag föreslog då att vi som "uppvärmning" skulle ta en powerwalk runt sjön [blir ca 5km]. Min goa moster funderade då på att säga nej eftersom det bränner mer att gå på crosstrainern i 40 min [där snackar vi skadad ;) ] men det blev sjön tillslut. Som vanligt började vi tävla så fort vi var inne på gymmet, så benen är nu bra möra [vann även idag, haha]. Alla pensionärer som var där och tränade bara skrattade åt oss och vårat  gnabb "nu fuskar du ju igen" osv. Tror jag ska göra träning med henne till en vana!

Igår kom det fram en kvinna till mig på jobbet och jag visste inte riktigt vart jag skulle göra av all lycka efter att hon gått. Ibland är välden liten och det stöd hon kommer bidra med till draglägret och även min egen drag träning kommer bli så galet bra! Allt blir ju så mycket lättare när folk som har koll och kött på benen erbjuder sig att hjälpa till, så till er som kommer på lägret. Håll i hatten för detta kommer bli bättre än bäst och planerna efter lägret är om möjligt ännu bättre så jag hoppas att i är laddade!


Nu ska jag hoppa ur min onepiece och kila upp till hundarna för att busa lite. Tror vi ska plocka fram klickern idag och tära dom lite hyss! 


2 kommentarer: