söndag 1 april 2012

Det hänger på konerna

Att starta dagen på en cykel med två hundar i en lina framför är hur underbart som helst! Toves Piva har varit hos farfar på dagarna i helgen och jag har funderat länge på att sätta ihop henne med Zo för att hjälpa min lilla slitvarg med arbetet. Så igår blev det dryga 4 km ihop och det märks att Piva har lite dålig kondition. Zo fick dra henne efter 1km så då fick hon springa lös istället och min lilla räser fick jobba dubbelt.
Idag orkade Piva lite mer [1,5 km av 4..] och hon hade dessutom fattat vad man ska göra.
Det som verkligen gör mig glad är hur mycket Zo har växt i sitt självförtroende på dessa två pass.
Igår hade hon full fokus framåt trots att Piva sprang vid mig efter att vi tagit loss henne och idag var min sessa med på ALLA komandon och slet som ett djur för att få med Piva på dom. Min fina!


Min andra lilla tuss som är modellen mindre har fått träna två lydnadspass i mikroformat. Hade dålig fantasi igår så plockade fram rutan och det måste vara som Hanna säger. Det är dom rosa konerna som gör det!
Min lilla valp springer nämligen rakt in i rutan, vilket hon även gjorde igår efter bara nån minut. Dessutom från alla håll... så nu får vi se om hon verkligen fattat de [förmodligen inte] eller om det är en ren tilfällighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar